Kövesse Facebook oldalunkat!

2021. január 1-jétől a cégeknek és az egyéni vállalkozóknak már a magánszemélyek részére kiállított számlákat is jelenteni kell a NAV-nak, ami újabb lökést adhat az online számlázásra való átállásnak. A K&H tapasztalatai alapján a július 1-jén érvénybe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségre a kkv-k többsége fel volt készülve – mivel 57 százalékuk ezt megelőzően is rendelkezett online számlázó programmal. A Számlázz.hu autokassza szolgáltatással eddig több mint 2,7 ezer K&H ügyfél szinkronizálta bankszámláját, de a jövő évi változás hatására várhatóan még többen használják majd ki az online számlázás és az online bankolás összekapcsolása nyújtotta előnyöket.

 

Új határidő közeleg a kis- és középvállalkozások számára az online adatszolgáltatás terén

Amíg július 1-jétől kizárólag az adószámos magánszemélyek, egyéni vállalkozók és vállalkozások számára kiállított számlákat kellett a NAV-hoz beküldeni, addig 2021. január 1-jétől már minden magánszemélynek kiállított számlát is jelenteni kell az adóhatóságnak.

A szabályozás arra ösztönözte a kkv-kat, hogy online számlázó programot alkalmazzanak, mivel így egyszerűbb megfelelni az előírásnak, ezért a legutóbbi K&H kkv bizalmi index kutatásban megvizsgáltuk, hogy mit tapasztaltak az érintett cégek az átállással és az online számlázó programok használatával kapcsolatban.

– mondta el Kökény Roland, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

 

KORÁBBAN ÍRTUK

2021-től a NAV szedi be a gépjárműadót, április 15. a fizetési határidő

A gépjárműadó első részletének befizetésére jövőre március 15. helyett április 15. lesz a fizetési határidő - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-vel hétfőn.

Könnyen vették az akadályokat a kkv-k

A cégek nagy részének nem okozott különösebb változást a július 1-jétől életbe lépő kötelezettség, ugyanis a kutatásban részt vevő vállalkozások több mint fele (57 százalék) már a szabályozást megelőzően is rendelkezett online számlázó programmal, és csupán ötből egy kkv (19 százalék) tért át az online számlázásra, kifejezetten a törvényváltozás miatt. A válaszadók 11 százaléka viszont továbbra sem használja ezt az eszközt, és csak online adatot szolgáltat a NAV felé.




A NAV online regisztráció kapcsán sem akadt komolyabb problémája a vállalkozóknak, csak minden ötödik válaszadó jelezte (21 százalék), hogy körülményes volt számára a regisztráció folyamata.

Az új adatszolgáltatási előírás a kkv-kra inkább pozitív hatást gyakorolt.

Majdnem harmaduk (27 százalék) szerint az online számlázással ellenőrizhetőbbé váltak a partnerektől befogadott számlák, 21 százalékuk szerint pedig egyszerűbbé és gyorsabbá vált a számlázás folyamata. A negatív hatásokra vonatkozóan a legtöbben a megnövekedett adminisztratív terheket említették (20 százalék).

Tovább nőhet a digitális megoldások népszerűsége

A kötelező NAV adatszolgáltatás kapcsán fokozott érdeklődést tapasztaltunk a kkv-k részéről az online számlázás iránt. Ezt jól szemlélteti, hogy már több mint 2,7 ezer vállalkozói ügyfelünk, több mint fél millió számláját szinkronizálta a Számlázz.hu autokassza szolgáltatással. A bankszámla és a számlázó program összekapcsolása által, a bejövő átutalások és a kiállított számlák párosítása automatikusan megtörténik és jelentősen lecsökken az adminisztrációval töltött idő. Így ezen ügyfeleink már maximálisan ki tudják használni az online számlázás és bankolás előnyeit. Arra számítunk ezért, hogy a jövő januártól érvénybe lépő szabályozás további lökést adhat ennek a digitalizációs folyamatnak. 

– foglalta össze a tapasztalatokat Kökény Roland.

Az adatszolgáltatásra felkészülni még mindig nem késő, ugyanis az adóhatóság 2021. március 31-ig szankciómentes időszakot biztosít az érintetteknek az átállásra.




Változások jönnek az online kasszával rendelkezők számára is

Az online kasszával rendelkező kereskedőknek azonban nem sok idejük maradt arra, hogy eleget tegyenek a 2021. január 1-jétől életbe lépő szabályozásnak, miszerint kötelező elektronikus fizetési módot is – POS terminálon keresztüli vásárlást vagy azonnali forintátutalást – lehetővé tenni a vevők számára.

Az intézkedésnek számos pozitív hozadéka lehet, például a vásárlás gördülékenyebbé, gyorsabbá válhat, elkerülhető a sorban állás és a készpénz érintése, ami a járvány következtében kifejezetten fontossá vált.

– tette hozzá a szakember.  

SOKAN OLVASTÁK

Ugyanakkor a változás nem csak a vevőket és a kereskedőket érintheti pozitívan, hanem piaci bővülést is jelenthet. Az MNB jelentése alapján ugyanis 2019 végén mintegy 66 ezer online kassza mellett nem állt még rendelkezésre bankkártyás fizetés. Így nem meglepő, hogy a K&H ügyfélkörében a törvényjavaslat júniusi elfogadása után nagyobb dinamikával, 7 százalékkal növekedett az értékesített POS terminálok száma.

Nyitókép: Unsplash.

A K&H kkv bizalmi indexről

A K&H és a GfK Magyarországon elsőként kezdte el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index összeállítása jelenleg 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével történik. A kutatásában a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és annak várt változásait vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások. A legutóbbi felmérés 2020. szeptember 7-24. között történt.

A kutatásban megkérdezett vállalkozások méret és árbevétel-kategória szerint:
– mikrovállalkozások (20 – 100 millió Ft)
– kisvállalkozások (101 – 300 millió Ft)
– középvállalkozások (301 millió Ft – 2 milliárd Ft)

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...