Kövesse Facebook oldalunkat!

Változásokat hozott a járványhelyzet a magyar biztosítási piacon: új termékek jelentek meg a koronavírus kapcsán, miközben korábban népszerű szolgáltatások váltak mellőzötté, és felértékelődött a tanácsadás szerepe. A Generali friss felmérése éppen arra mutat rá, hogy bár az emberek közel 60 százaléka már rendszeresen intézi biztosítási ügyeit online, a személyes kapcsolatokat, a megbízható tanácsadókat továbbra is mindennél többre értékelik a jelenlegi helyzetben.

Egyre fontosabb, hogy a biztosító társaságok széleskörű és megbízható lehetőségeket nyújtsanak az ügyfeleknek az online ügyintézésre.

– derült ki a Generali legújabb kutatásából, melyet a 18-65 év közötti magyar lakosság körében készített nyáron.

A megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes felületeket használ biztosítási ügyeinek kezelésére, köztük pedig a budapesti, magas iskolai végzettségű, 30-39 éves férfiak vannak a legtöbben. A stabil webes jelenlét és a legújabb technológiákat alkalmazó ügyfélszolgálat nélkül tehát egyre nehezebb boldogulni a piacon, ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság 71 százaléka továbbra is igényli a személyes kapcsolatot a biztosítójával, és ebben nagy szerep jut a képzett, elérhető és megértő tanácsadóknak.

„Csípjük” a biztosítási tanácsadónkat

A válaszokból az is kiderült, hogy a személyes tanácsadásra legnagyobb arányban az idősebb, 50-65 év közötti korosztály támaszkodik, de a fiatalabb korosztályok is igénylik a személyes tanácsadást, igaz ugyan, hogy kisebb arányban. Azok viszont, akik rendszeres kapcsolatban állnak biztosítási ügynökükkel, egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak róluk: a megkérdezettek 91 százalékának kifejezetten jó tapasztalatai vannak a tanácsadókkal való együttműködés kapcsán, miközben csupán 4 százalékuk számolt be csalódottságról. Úgy tűnik tehát, hogy a biztosító társaságok nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő tanácsadói bázis megteremtésére, illetve a kollégák folyamatos képzésére.

Számos változással szembesültünk az elmúlt hónapokban a biztosítási piacon, ugyanakkor az átmeneti stagnálás után növekedést tapasztaltunk, ami továbbra is azt mutatja, hogy igény van a biztosításokra, a tanácsadóink munkájára. Az életbiztosítások esetében 2020 második negyedévében, mind a piacon, mind pedig biztosítónknál növekedést tapasztaltunk a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A gépjármű- és lakásbiztosítások esetében is ugyanezt a pozitív tendenciát tapasztaltuk. Ezzel együtt a tanácsadói szerepkör is átalakult és sokrétűbb lett, hiszen miközben gőzerővel dolgozunk a fejlesztéseken és a digitalizáción, egyértelműen felértékelődött a személyes kapcsolattartás, a szakértelem és a hitelesség. Tanácsadóink arról számolnak be, hogy nőtt a telefonos vagy videós egyeztetések időtartama az elmúlt hónapokban, és az ügyfelek sok esetben nem konkrét kérdésekkel fordulnak hozzájuk, inkább a bizonytalanságukra keresnek gyógyírt.

– mondja Márta Róbert, a Generali Biztosító értékesítési területért felelős igazgatósági tagja.

KORÁBBAN ÍRTUK

Márta Róbert: Fordulat az értékesítésben

A koronavírus kétségkívül komoly változásokat hozott a biztosítási tanácsadók mindennapjaiba. A bevezetett korlátozások magukkal hozzák az ügyféligények átalakulását és ezzel együtt a tanácsadói munka megújulását is.

Megértő füleket és személyre szabott megoldásokat keresünk

A Generali kutatása arra is rámutatott, hogy az emberek nem véletlenül választanak biztosítási tanácsadót, hiszen ha már megtörtént az első kapcsolatfelvétel, ragaszkodnak a verbális kommunikációhoz: 67 százalékuk a személyes találkozókat preferálja, 64 százalékuk telefonon szeret egyeztetni, míg az elektronikus levélváltást csupán felannyian részesítik előnyben.

A válaszadók szerint az ideális biztosítási tanácsadó mindig a megoldásra koncentrál (68 százalék), elsőszámú feladatának az ügyfél számára legmegfelelőbb konstrukció kiválasztását tekinti. A megkérdezettek 65 százaléka ugyanakkor szereti, ha tanácsadója könnyen elérhető, akire mindig lehet számítani, több mint felük pedig kifejezetten elvárja, hogy megértsék az érzéseit, félelmeit, személyes preferenciáit – köztük többségben voltak a hölgyek, a férfiak számára kevésbé bizonyultak fontosnak az emocionális tényezők.

Igyekszünk minden támogatást megadni tanácsadó partnereinknek, hogy eredményesen megfelelhessenek az elvárásoknak ebben a nehéz időszakban is. Ahogy korábban, most is nagy szerep jut a belső képzéseknek, melyek mind a szakmai, mind a készségeket érintő fejlesztést segítik. Legalább ilyen fontos ugyanakkor, hogy hatékony munkaeszközöket adjunk a kollégák kezébe: az ügyfélkapus aláírás, az online átvilágítás, a különböző videós kommunikációs felületek mind ezt a célt szolgálják. Valójában tanácsadóink testesítik meg az élethosszig tartó partnerséget ügyfeleinkkel, ez a Generali egyik legfőbb értéke.

– hangsúlyozza Márta Róbert.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...