Kövesse Facebook oldalunkat!

A Magyar Nemzeti Bank 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, egyebek mellett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási és az életbiztosítási területek problémás állománykezelése, valamint az informatikai biztonsági és a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt, a feltárt problémák a biztosító megbízható működését nem veszélyeztetik.

A jegybank szerdai közleménye szerint az átfogó vizsgálat során hiányosságokat találtak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződések állománykezelésénél a díjhátralékos szerződések esetén az ügyfelek felszólításával, a szerződés megszűnéséről szóló értesítésével, a biztosítási évfordulóról és a várható díjról szóló értesítők kiküldésével kapcsolatban. A K&H Biztosító csak korlátozottan teljesítette a fedezetet igazoló okirat kiállítására vonatkozó kötelezettségét.

Az életbiztosításoknál működtetett nyilvántartási és ellenőrzési rendszer nem minden esetben támogatta a jogszabályszerű, biztonságos működést.
Az MNB megállapította, hogy a biztosító vállalatirányítási rendszerében olyan testület is szerepel, amelynek az irányítási rendszerben betöltött szerepe nem tisztázott, illetve működése az igazgatóság döntési jogkörét csorbítja.

Az informatikai biztonság terén a jegybank a jogosultságkezeléssel, a biztonsági vizsgálatokkal és a naplózással kapcsolatosan tárt fel problémákat. Hiányosságok merültek fel a K&H Biztosító adatszolgáltatásánál is. A társaság emellett több esetben megsértette a biztosítási titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket.

A lakásbiztosítási szerződésekre vonatkozó ajánlatán a biztosító azt tüntette fel, hogy „nincs önrész”, bár a szerződési feltételek alapján bizonyos kockázatok esetében alkalmazott ilyet, ezzel megtévesztette egyes ügyfeleit.

A feltárt problémák miatt a jegybank 33 millió forint felügyeleti és 17 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra, valamint kötelezte a jogszabályszerű működésre.

Súlyosbító körülménynek minősült a többi között, hogy a jogszabálysértések a magyarországi kgfb-piac egészére kihathattak, illetve, hogy egyes hiányosságok ismétlődőek voltak. Az ügyfelek tájékoztatását szolgáló egyes dokumentumoknál megállapított hiányosságok az ezek elkészítéséhez használt nem megfelelő sablonokkal magyarázhatók, így a biztosító több ügyfelét is érintették.

Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a K&H Biztosító már a jegybanki vizsgálat során számos intézkedést hozott a hiányosságok orvoslására, illetve adott számot annak tervéről – közölte az MNB.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...