A SIGNAL IDUNA Biztosító – gyorsan és innovatívan reagálva az új kihívásokra – az elsők között jelent meg a piacon azzal a digitális fejlesztéssel, amely lehetővé teszi a teljesen papírmentes, az ügyfél személyes jelenlétet nem igénylő, biztonságos szerződéskötést, még a teljes körű átvilágítást igénylő befektetéshez kötött (unit linked) életbiztosítások területén is.

A SIGNAL IDUNA Biztosító munkatársai az elmúlt hetekben azon dolgoztak, hogy megkönnyítsék az ügyfeleik és partnereik életét a kialakult helyzetben. A biztosítási területen egy új korszakot nyitó fejlesztésüket indítják most útjára, ugyanis

a piacon az elsők között vezetik be a valós idejű hang- és videó alapú ügyfél-azonosítást.

Ezáltal lehetővé válik, hogy az ügyfelek és értékesítő partnerek teljes biztonságban, személyes találkozás nélkül végezhessék munkájukat, a telefonos tanácsadástól a szerződéskötésig. Mindezt abszolút papírok nélkül, digitálisan, a unit-linked típusú életbiztosításoknál előírt teljes körű ügyfél-azonosítással.

A szerződés digitális aláírásának folyamata

Az egyes élet- és nem-életbiztosítási szerződések elektronikus aláírása – a biztosítás típusától függően – az alábbi új módokon történhet:

1. Digitális aláírás ügyfélkapun történő hitelesítéssel

Ez a szolgáltatás már a legtöbb nem-életbiztosítási és kockázati életbiztosítási termék esetében elérhető, ahol elegendő az úgynevezett egyszerűsített átvilágítás, mind magán-, mind jogi személyek számára.

  • Az aláírás folyamata gyors és biztonságos.
  • Feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfélkapu regisztrációval.
  • Az ügyfél a biztosítótól kapott dokumentumokat, valamint a személyes okmányairól készült másolatot feltölti a hitelesítési felületre, majd a hitelesített és digitális aláírással ellátott dokumentumokat letölti és megküldi a biztosítónak.

2. Valós idejű ügyfél-átvilágítással (hang- és videó alapú azonosítás)

Másik újdonság a hang- és videó alapú ügyfél-azonosítási folyamat, amely alkalmas a teljes körű átvilágítást igénylő, nagyobb összegű unit-linked élet- és nyugdíjbiztosítások kötésére is.

A folyamathoz nincs szükség előzetes regisztrációra, csupán egy internetkapcsolattal, videó- kamerával, mikrofonnal, hangszóróval rendelkező személyi számítógépre, tabletre vagy okostelefonra. Okoseszközök tekintetében a szolgáltatás Android és iOS készülékekről érhető el.

  • A biztosító operátora telefonon felveszi a kapcsolatot az ügyféllel és időpontot egyeztet vele.
  • A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges egyedi hivatkozási linket és a gyakorlati tudnivalókat e-mailben vagy sms-ben kapja meg az ügyfél.
  • Az operátor a teljes folyamaton, élő videó chat formájában vezeti végig az ügyfelet, melynek végén elkészülnek a digitálisan hitelesített, ügyfél által aláírt dokumentumok.

A fentiek kizárólag a szerződés aláírásának folyamatára szolgálnak, ezt természetesen megelőzi egy – napjainkban telefonon vagy online zajló – tanácsadás.

Társaságunk portfóliójában kiemelt szerepet töltenek be a unit linked élet- és nyugdíjbiztosítások. 2019-ben összesen 24 ezer db új unit linked élet- és nyugdíjbiztosítást értékesítettünk, s ez új szerzésben a legnagyobb teljesítmények közé számít. Az életbiztosításoknál a digitális szerződéskötési folyamatot már két évvel ezelőtt bevezettük, de egyetlen ügyfélnyilatkozatot mostanáig papíron kellett aláírni. A Facekom technológiájára épült legújabb online megoldásunk azonban teljes körűen megoldja az életbiztosítások esetében – az ügyfél személyes jelenléte nélkül – a kötelező ügyfél-átvilágítást.

– nyilatkozta Daniel Kempchen vezérigazgató-helyettes.

Napjainkban létszükséglet, hogy értékesítő tanácsadóink számára olyan távértékesítési lehetőségeket biztosítsunk, amelyek révén az ügyfeleikkel személyes találkozó nélkül is tartani tudják a kapcsolatot és technikai akadályok nélkül tudjanak életbiztosítási szerződéseket kötni. Már nincs iroda, nincs papír, nincs postázás – közölte a biztosító.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...