A bankok csaknem százezer ügyfele jelezte már, hogy továbbra is törleszteni kívánja hiteleit, a megkeresések folyamatosan érkeznek a pénzintézetekhez a március 18-án bejelentett fizetési moratóriummal kapcsolatban – közölte az MTI megkeresésére az OTP Bank, a K&H Bank és a CIB Bank csütörtökön.

A bankok azt kérik, hogy ügyfeleik elsősorban az internetbankon vagy a honlapon keresztül nyilatkozzanak, ha továbbra is törleszteni kívánják hitelüket.

  • A K&H Banknak csütörtökig több mint 40 ezer lakossági ügyfele döntött úgy, hogy nem kíván élni az év végéig szóló törlesztési moratórium lehetőségével, vagyis az eredeti szerződésük értelmében tovább fizetik hiteltörlesztéseiket.
  • Az OTP Bank ügyfelei közvetlenül a moratórium bejelentését követően, és azóta is sokan folyamatosan jelzik, hogy ezentúl is fizetni szeretnék hiteleiket. A nyilatkozatok feldolgozási ideje több nap is lehet – írták.
  • Már több mint 12 ezer ügyfél jelezte a CIB Banknál, hogy nem szeretne élni a hiteltörlesztési moratóriummal, és a számuk folyamatosan nő. A bank jelenleg is azon dolgozik, hogy a törlesztési moratóriumot a jogszabálynak mindenben megfelelve biztosítsa. Azokat a terheléseket, melyek a rendszerek átállása alatt esetlegesen tévesen beszedésre kerülnek, visszautalják – közölte a CIB.
  • Szerdán a Takarékbank, az Erste és a Raiffeisen közölték, hogy több tízezer ügyfelük továbbra is a hitelei törlesztését választotta.

A kormány a koronavírus világjárvány nemzetgazdasági hatásainak mérséklése érdekében rendelkezett arról, hogy a hitelekre a bankok az év végéig fizetési haladékot, moratóriumot biztosítsanak a lakossági és a vállalati ügyfeleiknek is.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...