Kövesse Facebook oldalunkat!

Törölte 23 ezer áprilisi járatát a Lufthansa csoport a koronavírus-járvány miatt. A legnagyobb német légitársaság szerdai közleménye szerint a következő hetekben további járatritkítás következhet.

A társaság a napokban jelezte, hogy a foglalások visszaesése és a lemondott utazások számának növekedése drámai méreteket ölt, ezért a korábban tervezettnél nagyobb, akár 50 százalékos kapacitáscsökkentésre is kényszerülhet.

Az eddigi bejelentéseket együttvéve 30 100 járatot törölnek menetrendjükből az április 24-ig tartó időszakban.

A járatritkítást úgy oldották meg, hogy továbbra is minden kontinens és valamennyi célállomás elérhető legyen a csoport központi repülőtereiről, Frankfurtból, Münchenből, Zürichből, Bécsből és Brüsszelből – áll a szerdai közleményben.

A napokban arról is tájékoztattak, hogy a kapacitás visszafogása mellett szigorú takarékoskodásba is kezdtek, így leállították a tervezett létszámfejlesztéseket és felkínálták a dolgozóknak, hogy hozzák előre tervezett éves szabadságukat, vagy menjenek fizetés nélküli szabadságra. Tárgyalásokat kezdtek a szakszervezetekkel egyéb megoldásokról is, köztük a rövidített munkaidő és részmunkaidős foglalkoztatási modellek alkalmazásáról.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Austrian Airlines, a Swiss és az Edelweiss Air légitársaság, valamint az Eurowings és a Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A világszerte 135 ezer embert foglalkoztató cégcsoport korábban 4500 ember felvételét tervezte 2020-ra.

Nyitókép: Lufthansa.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...