Kövesse Facebook oldalunkat!

Ismét több százezren tiltakoztak csütörtökön mintegy nyolcvan francia városban a tervezett nyugdíjreform ellen a szakszervezetek által meghirdetett negyedik országos tiltakozónapon, miközben 36. napja folytatódott a vasúti és a párizsi tömegközlekedési sztrájk is.

Az AFP francia hírügynökség összesítése szerint mintegy 280 ezren, a szakszervezetek összesítése szerint csaknem 800 ezren vettek részt az utcai felvonulásokon.

A legnagyobb megmozdulást Párizsban rendezték, ahol a vasutasok mellett tanárok és ügyvédek vonultak a menet élén, a jelenlegi 42-féle nyugdíjrendszer egységesítésére irányuló, pontrendszer alapú reform tervezetének visszavonását követelve.

KORÁBBAN ÍRTUK

A biztosításközvetítői szakma esete a COVID-dal, avagy a digitalizáció nem csak egy múló hóbort...

Folyamatosan figyeljük és elemezzük a világban tapasztalható gazdasági folyamatokat és azok lehetséges hatásait. Annak ellenére, hogy a magyar biztosítási piacot elvakította és elkényelmesítette a még év elején is érzékelhető kedvező gazdasági környezet miatt kialakult pénzbőség

Kisállatok home office-ban: Nem árt, ha rájuk is kötünk biztosítást

Ha jobban belegondolunk, akkor magunk is rájöhetünk, hogy házi kedvenceink mindig is home officeban voltak, jelen helyeztben viszont mi vagyunk a „betolakodók”: a gazdik egyik napról a másikra, váratlanul otthon maradtak.

A tervezet egyik leginkább kifogásolt része az, hogy a kormány 64 évre emelné a teljes jogosultság idejét 2025-től. A nyugdíjkorhatár jelenleg 62 év, s ezen nem változtatna a kormány, de a tervezet szerint 5 százalékos levonással büntetné azokat, akik 64 év előtt mennek nyugdíjba. A kormány szerint az új rendszer igazságosabb lesz a jelenleginél, míg az ellenzők a nyugdíjasok lecsúszásától tartanak.

A nyugdíjreform elleni tiltakozó megmozdulás 36-ik napja tart, és leginkább a párizsi tömegközlekedésben és a közoktatásban érezhetők a sztrájk hatásai. Legutóbb 1986-1987-ben volt ilyen hosszú munkabeszüntetés az állami vasúttársaság (SNCF) munkavállalói részéről, de az 28 nap után befejeződött. A mostani is főként a vasúti közlekedést sújtja, valamint a Párizs térségét kiszolgáló tömegközlekedést.

A kormány és a szakszervezetek között folyamatosak az egyeztetések, a legradikálisabb CGT és az FO a teljes reform visszavonását követeli, míg a reformpárti CFDT – amely nem vett részt a csütörtöki tiltakozásban – a teljes jogosultság 64 évre emelését, illetve az ennél korábban nyugdíjba vonulók pénzügyi megbüntetését ellenzi csak.

Édouard Philippe francia kormányfő kedden egy finanszírozási konferencia megrendezését javasolta a szociális partnereknek. A péntekre tervezett finanszírozási konferenciát egyébként maga az CFDT indítványozta annak érdekében, hogy a nyugdíjrendszerek egységesítését és a nyugdíjak szavatolásának kérdését szét lehessen választani.

A jogosultsági év emelését ugyanis a miniszterelnök az esetleges jövőbeni finanszírozási problémák miatt tartja indokoltnak.

A kormány az elmúlt napokban egyébként engedményeket tett több ágazatban dolgozóknak, köztük a rendőröknek, a párizsi operaházi dolgozóknak, a tengerészeknek és a pilótáknak, akiknek továbbra is megmarad a korkedvezményes nyugdíj lehetősége. A közlekedési dolgozók december elején kezdődött határozatlan idejű sztrájkjának felfüggesztését azonban még nem sikerült elérni, jóllehet a vasúti dolgozóknak már csak hat százaléka vesz részt a munkabeszüntetésben, amelyhez az olajfinomítók után csütörtökön az ügyvédek, a tanárok is csatlakoztak, és a párizsi Eiffel-torony is zárva tartott.

A miniszterelnök tájékoztatása szerint a reformtervezetet január 24-én vitatja meg a kormány, s február 17-én kerül vitára a parlament elé.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...