Kövesse Facebook oldalunkat!

Elkezdődött hétfőn a német légiutas-kísérők független szakszervezetének (UFO) háromnapos sztrájkja a Lufthansa csoporthoz tartozó Germanwings légitársaságnál; budapesti járatot nem kellett törölni.

A szilveszterkor és újév napján is tartó sztrájk miatt csaknem 180 járatot töröltek a szintén a Lufthansához tartozó Eurowings diszkont légitársaságnál, amelynek partnereként a Germanwings működik.

A törölt járatok túlnyomó többsége belföldi, németországi nagyvárosok közötti. Az utóbbi napokban csaknem valamennyi utast sikerült értesíteni, így nem volt számottevő fennakadás a repülőtereken hétfő reggel.

KORÁBBAN ÍRTUK

Rekord: Átlépte a 16 milliót a ferihegyi repülőtér utasforgalma

Átlépte a 16 milliót a ferihegyi repülőtér utasforgalma pénteken - tájékoztatta a Budapest Airport az MTI-t. A magyar főváros légikikötőjének forgalma a tavalyi, szintén rekord 14,9 milliós utasszámot már november végére elérte, a 2019-es bővülés ismét az európai átlag feletti.

Egy rövid nyaralás még belefér? Jó utószezont vár az utazási irodák szövetsége

Jó utószezonra számíthatnak az utazási irodák az eddigi foglalások szerint - mondta a Magyar Utazási Irodák Szövetsége marketing és kommunikációs bizottságának tagja kedden az M1 aktuális csatornán.

Az UFO és a Lufthansa csoport vezetőségének viszonyát évek óta súlyos konfliktusok jellemzik. A szakszervezet a megoldatlannak tekintett munkaügyi viták miatt legutóbb november elején tartott sztrájkot, akkor a csoport névadó légitársaságánál, két napig. Tiltakozó akciója miatt 1500 járatot kellett törölni.

A Lufthansa vezetősége a novemberi sztrájk előtt hónapokig tárgyalni sem volt hajlandó a szakszervezeti vezetőkkel, arra hivatkozva, hogy szabálytalanul kerültek tisztségükbe. Az utóbbi hetekben munkaügyi közvetítők bevonásával tárgyaltak, eredménytelenül.

A szakszervezet a Germanwings esetében legfőképpen azt kifogásolja, hogy a munkaadó nem vázol fel világos jövőképet az alkalmazottaknak. Ez azért fontos, mert az 1400 embert foglalkoztató és 30 repülőgépet üzemeltető Germanwings már nem a saját márkája alatt folytat személyszállítási tevékenységet, hanem kizárólag Eurowings-járatok üzemeltetésével foglalkozik, és a tervek szerint fokozatosan beolvasztják az Eurowingsbe.

A munkaadó szerint a szakszervezeti kifogások indokolatlanok, a Germanwings-alkalmazottakra vonatkozó bérmegállapodás készen áll, aláírásra vár. Azzal kapcsolatban, hogy az UFO konkrétan a részmunkaidőre vonatkozó szabályozás miatt hirdetett sztrájkot, hangsúlyozták: bizonyíthatóan a Lufthansa csoport szabályozása a leginkább munkavállaló-barát az egész ágazatban, száznál is több részmunkaidős konstrukció közül választhatnak mindazok, akik nem kívánnak teljes munkaidőben dolgozni.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...