Kövesse Facebook oldalunkat!

A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) hétfőn ismertetett legfrissebb adatai szerint az egy hete csődbe ment Thomas Cook utazási iroda brit utasainak több mint kétharmada már hazatért.

A CAA, amely a hazaszállítási műveletet szervezi, közölte: az előző nap 64 járattal 13 770-en utaztak haza.

Matterhorn-művelet: 150.000 utast visznek haza

A repülésügyi hatóság összesítése szerint a Matterhorn-művelet nevű – a Thomas Cook súlyosbodó pénzügyi helyzetének híreire már korábban kidolgozott – készenléti terv aktiválásának első hetében 106 917 utas térhetett vissza Nagy-Britanniába 476 bérelt járattal.

  • A Thomas Cook csődjének múlt hétfői bejelentése idején több mint 150 ezer brit utas tartózkodott külföldi üdülőhelyeken az utazási iroda szervezésében.
  • Mivel a cég azonos nevű saját légitársasága is beszüntette tevékenységét, a brit kormány megbízásából a CAA bérelt repülőgépekkel gyakorlatilag légihidat létesített az utasok hazaszállítására.

KORÁBBAN ÍRTUK

Csődkészültség: Több mint ezer repülőjárat kell a szerencsétlenül járt brit utasok hazaszállításához

A brit közlekedési miniszter szerint a csődbe ment Thomas Cook utazási iroda 150 ezer brit utasát kell hazaszállítani 50 országból, és ehhez több mint ezer bérelt repülőjáratra lesz szükség a következő két hétben.

Már Spanyoloroszág is köhögi a Thomas Cook utazási iroda csődjét

A spanyol turizmus számára is jelentős csapás a legnagyobb brit utazási iroda, a Thomas Cook csődje - írta az El Economista című spanyol gazdasági napilap hétfőn.

Tovább folytatódnak a szállítások

A CAA beszámolója szerint a kidolgozott menetrend alapján hétfőn 53 charterjárattal további 8 ezer utas tér vissza Nagy-Britanniába.

A brit repülésügyi hatóság megerősítette hétfői tájékoztatójában, hogy a Matterhorn-művelet október 6-áig tart, és addig csaknem ezer charterjárat érkezik brit repülőterekre a Thomas Cook utasaival.

A CAA tájékoztatása szerint a már hazaszállított utasok hozzávetőleg 94 százaléka abban az időpontban indult vissza Nagy-Britanniába, amikor a Thomas Cooknál lefoglalt üdülése egyébként is véget ért volna.

A hazaszállítási légihíd Nagy-Britannia történetének eddigi legnagyobb ilyen jellegű békeidőbeli művelete.




Az utolsó pillanatig tárgyaltak

Becslések szerint a külföldi érdekeltségeket is beleszámítva meghaladhatta a 600 ezret azoknak az utasoknak a száma, akik a Thomas Cook által szervezett utakon vettek részt a csőd bejelentésének idején.

  • Az 1841-ben Thomas Cook üzletember által alapított cég világszerte 22 ezer, Nagy-Britanniában 9 ezer alkalmazottat foglalkoztatott, és 94 repülőgépből álló saját légitársasága is volt.
  • A cég hónapok óta pénzügyi nehézségekkel küszködött; a március 31-én zárult fél évről 1,5 milliárd font (570 milliárd forint) adózás előtti veszteséget jelentett.

A cég megmentéséről az utolsó pillanatig folytak a tárgyalások a részvényesekkel és lehetséges külső befektetőkkel, de a megbeszélések végül eredménytelenül zárultak, és a CAA egy hete jelentette be hivatalosan, hogy a Thomas Cook beszüntette működését.

KORÁBBAN ÍRTUK

Neckermann Magyarország: A Thomas Cook csőd miatt nem fogja kár érni az utasokat

A Neckermann Magyarország folytatja tevékenységét az anyacég csődje ellenére is; ha szükséges az úti célokon tartózkodók szállás és utazási költségeit a biztosító megtéríti a szolgáltatóknak; a cég kapcsolatba lép azokkal az utasokkal, akiknek foglalása nem vagy csak módosítással teljesíthető; a befizetett részvételi díjat az első esetben visszafizetik, anyagi kár senkit nem fog érni. 

Kezdődik a kártalanítás

A brit repülésügyi hatóság hétfői tájékoztatójában közölte, hogy:

Elkezdi a jövőbeni időpontokra brit utasok által lefoglalt, a Thomas Cook csődje miatt törölt 360 ezer külföldi üdülés befizetőinek kártalanítását.

Ez azokra az utakra vonatkozik, amelyek a brit kormány által kidolgozott, a CAA által felügyelt pénzügyi védőmechanizmus (ATOL) hatálya alá esnek.

A CAA hétfői tájékoztatása szerint ez a visszatérítési művelet háromszor nagyobb lesz a hatóság által eddig végrehajtott bármely hasonló kártalanítási akciónál.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...