Kövesse Facebook oldalunkat!

The second Generali Global Agent Excellence Contest took place in Sorrento to elect the best agent within the Generali Group. During the Grand Finale Sergio Schena, from Generali Italia, was voted as Group’s best agent.

The TOP 200 Generali agents gathered in Sorrento

The Global Agent Excellence Contest was launched in 2016 to celebrate the most innovative agents in terms of digital adoption, data collection and new approaches to market.

  • This is the second edition of the contest and this year involved 100,000 agents in 20 markets and 22 business units across Europe, Asia and Latin America, who engaged in local competitions between September 2017 and March 2018, followed by a Champions League format to select the 10 finalists.
  • The Champions League panel consisted of 5 Generali Group Management Committee members (Marco Sesana, Jean-Laurent Granier, Giovanni Liverani, Luciano Cirinà and Frédéric de Courtois).

The Grand Finale was attended by the global top 200 agents, the Generali Group CEO, Philippe Donnet, and Heads of Sales from 20 markets. All 260 guests voted on Generali’s best agent.

The TOP 200 Generali agents from all over the world | Photo credit: Generali.

Generali Group Ceo, Philippe Donnet, stated:

„Our network of more than 150 thousand dedicated agents and salespeople around the world is what makes Generali unique. It is a distribution model that ensures a closer relationship with clients based on trust, expertise and understanding. Innovation plays a central role in our strategy to ensure our agents are equipped with the best tools to compete in the modern world. Thanks to the combination of our competent, talented and passionate agents and these new tools, we are able to provide clients with advanced and tailored solutions to meet their daily needs at a time and with the means convenient to them.”

The two gamechangers: connectivity and digitalization

The insurance industry is undergoing a profound transformation driven by connectivity and digitalization. Traditional distribution plays an increasingly important role as it evolves into a new model whereby technology enables more efficient processes, solutions that are more tailored to clients and more satisfactory relationships between agents and customers.

Generali Group is committed to fostering this transformation, relying on experienced agents who excel in building trust and providing unparalleled service.

Generali Group Ceo, Philippe Donnet | Photo credit: Generali.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...