Ha megtörténik a baj és kár éri otthonunkat vagy autónkat, a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük azt a biztosító felé. Mindannyiunk számára ismerős az érzés, amikor fejvesztve keresgéljük az ügyintézéshez szükséges papírokat és már előre fogjuk a fejünket a sorban állás és az elvesztegetett idő miatt. Az Allianz ügyfelei ilyen helyzetekben azonnal megkönnyebbülhetnek, hiszen a nap 24 órájában, bárhonnan online intézhetik a biztosítási szerződésekhez kapcsolódó kárügyeket és nyomon követhetik a kárrendezés folyamatát, valamint a hiányzó iratokat is bármikor pótolhatják néhány kattintással.

Gyorsabb kárrendezési folyamat

Az online kárrendezés a gépjármű és lakásbiztosítások esetében könnyíti meg az Allianz ügyfeleinek dolgát, akik az elmúlt 1 évben több mint 100 ezer esetben jelentettek be kárt az allianz.hu oldalon keresztül. Az online bejelentést követően az Allianz ügyfelei e-mailen kapják meg az elérhetőséget személyre szóló kárstátusz lapjukhoz, ahol a nap 24 órájában bármikor megnézhetik kárügyük alakulását, illetve iratokat tölthetnek fel a gyorsabb ügyintézés érdekében.

A bejelentés előtt az Allianz kárrendezési oldalán tájékozódhatnak az ügyfelek arról, hogy pontosan mire van szükségük a kárbejelentéshez. Az online ügyintézés elindítása előtt érdemes ezeket az információkat elolvasni, most ezek közül a legfontosabb határidőket és a kárrendezés folyamatát tekintjük át.

Fontos határidők a kárbejelentéshez

Ha gépjárművünket vagy lakásunkat biztosítás védi, és káresemény éri ezeket, akkor a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük a biztosítónál. Az Allianz a következő határidőkre hívja fel a figyelmet:

  • casco kár esetében annak bekövetkezésétől, illetve észlelésétől számított 2 munkanapon belül
  • kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén – a kár azonosíthatósága érdekében – lehetőleg haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó.
  • Lakossági vagyonkárt az észlelésétől számított 2 munkanapon belül, a vagyonbiztosításhoz kötött kiegészítő baleset- vagy személybiztosításhoz kapcsolódó káreseményt pedig 8 munkanapon belül.

Hogyan történik az online kárrendezés?

  • Bejelentés: az online megadott adatok alapján az Allianz rögzíti a kárbejelentést és a megadott e-mailcímre elküldi a kárbejelentés visszaigazolását és a linket a személyre szóló kárstátusz laphoz, amely tartalmazza a káresemény fő azonosító adatait és a kárszámot.
  • Kapcsolatfelvétel: kárbejelentést követően lehetőleg 1 napon belül* az Allianz kárszakértője megkeresi az ügyfelet és amennyiben a kárfelméréshez helyszíni szemlére van szükség, egyezteti vele a szemle időpontját és helyszínét.
  • Szemle és szemleadatok feldolgozása: a szemlére a kárbejelentést követően mielőbb, lehetőleg 3 napon belül kerül sor*. Miután az Allianz kárszakértője felmérte a károk mértékét, részletes jegyzőkönyvet és fényképeket készít. A szemle során készült jegyzőkönyvet is a kárstátusz laphoz csatolják, online megtekinthető és letölthető.
  • Műszaki döntés: a kárügyet, a rendelkezésre álló dokumentumok és a szemlén rögzített adatok alapján műszaki szempontok figyelembe vételével értékeli az Allianz. További teendőkkel kapcsolatban az ügyfél tájékoztatást kap, ami a kárstátusz lapján is megtekinthető.
  • Elbírálás és kártérítési összeg meghatározása: ezen a ponton kerül sor a kártérítési összeg számítására a szerződési feltételeknek megfelelően a rendelkezésre álló dokumentumok alapján.
  • Pénzügyi rendezés: az elbírálás után a kárösszegről és a kifizetés módjáról értesítést kap az ügyfél, ami szintén elérhető a személyes kárstátusz lapon. Az utolsó szükséges irat beérkezését és feldolgozását követő napon lehetőség szerint az Allianz elindítja a kártérítés kifizetését.

Nagyobb felbontású változatért kattints a képre!

A mindent tudó kárstátusz lap

Az Allianz online kárstátusz lap felületén az ügyfelek minden információhoz gyorsan és egyszerűen hozzáférnek, ami a bejelentett káreseményhez kapcsolódik. Amellett, hogy nyomon követhetik a folyamatban lévő gépjármű vagy lakossági vagyon kárügyük állapotát, valamint feltölthetik vagy pótolhatják az ügyintézéshez szükséges iratokat is, a kárrendezéshez kapcsolódó összes levelet és értesítést is megnézhetik ezen az online felületen.

A kárstátusz lap és minden kárrendezéssel kapcsolatos információ elérhető a www.allianz.hu/hu/karrendezes oldalon.

*Az Allianz minden lehetséges intézkedést megtesz az itt megjelölt határidők betartása érdekében. Erőfeszítésünk ellenére sajnos előfordulhat, hogy csak később tudunk Önnel kapcsolatba lépni.

(x) A Cikk megjelenését az Allianz Hungária Biztosító Zrt. támogatta.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...