Kövesse Facebook oldalunkat!

A múlt héten lezajlott a Balaton és a magyar vitorlázás legrangosabb eseménye, amely ráadásul ebben az évben jubileumát is ünnepli: 50.  Kékszalag tókerülő vitorlásverseny. A versenyre rekordszámú, több mint 600 induló regisztrált.

Legyenek biztonságban a hajók is

A hajózás szeretetének köszönhetően ma Magyarországon csak a Balatonon több ezer vitorlás- és motoros hajó rendelkezik hajólevéllel, és a szárazföldi járművekhez hasonlóan az üzembentartót terheli a felelősség, ha a hajójával kárt okoz. Ezek a hajók amúgy sem olcsók, így a javíttatásuk is meglehetősen költséges: egy kisebb ütközés vagy egy rosszul sikerült kikötés, mólónak ütközés is több százezer forintba kerülhet, nem is beszélve arról, ha a hajó elsüllyed, vagy egy komolyabb személyi sérülés is bekövetkezik. Egy kettétört árbóc „szervizelése” például meghaladja a több millió forintot.

A vitorlásokra leginkább a viharkár leselkedik, amikor az erős szél a parti szikláknak sodorja a hajókat, de a rossz navigáció, a nem megfelelő horgonyzás vagy figyelmetlenség miatt gyakran fordul elő hajótörés is. A motorcsónakokon a kiálló részek törnek leggyakrabban, de az uszadék fával, kőgáttal való ütközés teljesen tönkre is teheti a motort, ami szintén jelentős anyagi terhet jelent.

A mostani Kékszalaghoz hasonló versenyeken a hibából fakadó ütközések a legjellemzőbbek, amelyek több százezer forintos károkkal is járhatnak. A Balatonon sok a patinás, régi fahajó, amelyek javítása munkaigényes feladat, a fa fedélzet és a palánksor sérülése, de már maga a kiemelés, a szétszedés és szállítás is tetemes összegekre rúghat.



Partnereink prémium ajánlatai (x)

A hajókat szezononként casco- és felelősségbiztosítással védhetik tulajdonosaik

Utóbbit a Balatonon már egyre több kikötő teszi kötelezővé, versenyezni pedig nem is lehetséges nélküle. A néhány tízezer forintért megköthető biztosítások egy bekövetkező káreseménynél többmilliós tehertől óvják meg a hajótulajdonosokat. A vihar, felhőszakadás, jégverés okozta pusztítások mellett a leggyakoribb hajókárok jellemzően az árbóctörés, a vitorla szakadása, az ütközésekből adódó sérülések, illetve a kötelek szakadása miatti károk.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...