Kövesse Facebook oldalunkat!

A legnépszerűbb kerületekről és felkapott környékekről mindenki beszél, de vajon tudjuk-e hol vannak azok a kerületek, ahol a legkevesebben keresik leendő otthonaikat? Miért nem népszerűek egyes környékek és vajon mi okozhatja ezt? A Duna House az ingatlankeresők által megjelölt adatok alapján elemezte a kevésbé népszerű lokációkat.

A távolság és a közlekedés is döntő szempont lehet

A lakóhely választásánál fontos szempontot játszik a közlekedés, a munkahelyek léte és elérhetősége, amelyek szempontjából sokszor hátrányt szenvednek a külsőbb kerületek. Ingatlanárakat és közbiztonságot tekintve azonban jó választás lehet a kedvezőbb árú, biztonságosabb külvárosi környék egy-egy sűrűbben lakott belvárosi területnél.  Az érdeklődési ranglista végén Budapest legnagyobb számozású kerületei találhatóak. A XXIII. kerületben (Soroksár) a budapesti lakáskeresők közül mindössze 2,2% nézelődött, de a XXII. (Budafok- Tétény) és XXI. kerület (Csepel) sem voltak sokkal népszerűbbek a 3,8 és 3,9 százalékukkal.

A kevésbé keresett kerületeket is két részre lehet osztani: vannak, amelyek évről évre haladnak felfelé a népszerűségi listán, és vannak, amelyek iránt az érdeklődés egyre csak csökken. Előbbibe jellemzően azok a kerületek tartoznak, amelyek átestek városrehabilitációs felújításokon és több újépítésű projektnek is otthont adnak. Utóbbiakból hiányzik az az átütő erő, hogy új fejlesztéseket vonzzon a környékére, hiszen egy modern, feltörekvő városrész ellensúlyozni tudja az esetleges elmaradásokat a többi kerülethez képest.

– mondta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője.

A feltörekvő kerületek

A feltörekvő kerületek közé sorolhatjuk például a IV., XVIII. és XX. kerületeket, míg tavaly óta tovább csökkent az érdeklődés a X., XVI. és a XXIII. kerület iránt – tette hozzá az elemzési vezető.

A Duna House ingatlanpiaci elemzéseit és legfrissebb számait megtalálják a Duna House Barométer kiadványában: https://dh.hu/barometer

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...