Holnaptól minden lakossági vagyon- és balesetbiztosítás mellé új EU szabványos ügyféltájékoztatót kapunk a szerződés megkötését megelőzően. A négy országban tesztelt és tudományosan elnevezett „Biztosítási Termékinformációs Dokumentum” tulajdonképpen egy képekkel illusztrált összefoglaló lesz, amely nyolc képhez kapcsoltan meséli el, hogy mit várhatunk a választott biztosítástól. A képek jelentését – a Biztosítás.HU magyarázza el nekünk.
Egyszerűsített biztosítási terméktájékoztató
Az Európai Unió 2016-ban határozta el, hogy a fogyasztók megvédése érdekében kötelező érvénnyel bevezet egy egyszerűsített biztosítási terméktájékoztatót is. A négy országban, Romániában, Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban elvégzett fogyasztói teszteket követően az EU megtalálta, hogy mi a legfontosabb és a fogyasztók által még átlátható információ a biztosításokkal kapcsolatban és melyek a legjobb képek (piktogramok) a legfontosabb információk illusztrálásához. A végeredmény az lett, hogy a biztosítóknak nyolc piktogram alá rendezetten, maximum két oldal szöveges tartalomban kell összefoglalniuk az alábbiakat:
A biztosítási szakértők szerint az EU lépése jó irányba mutat
Fontos tudni azonban, hogy az egyes országok biztosítási kultúrája és ezen belül a fogyasztói magatartás is más és más. Az új tájékoztató sokat segíthet azon országok fogyasztóinak, akik például a gépjármű-, lakás– és utazási biztosításaikat jellemzően papír alapon kötik és nincs számukra elérhető – az EU terméktájékoztatóban felsorolt nyolc ponton túlmutató – független összehasonlítás. Magyarországon azonban, ahol az online biztosítási kultúra európai összehasonlításban is kiemelkedően magas, ez a nyomtatvány várhatóan nem hoz forradalmi újítást.
A hazai ügyfelek ugyanis, már több mint egy évtizede könnyen és gyorsan kapnak szakértő segítséget a termékek szolgáltatásai és árai tekintetében is az internetes összehasonlító portáloktól.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.