Kövesse Facebook oldalunkat!

Az MNB a mai napon berendelte és személyesen kért tájékoztatást a veronai buszbaleset kárrendezését végző biztosító felsővezetésétől. A jegybank mindenkor elvárja, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben nemcsak korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, hanem azt is, hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék.

A Kormány is kezdeményezte az MNB-nél az ügy kivizsgálását

A Magyar Nemzeti Bank is értesült a veronai buszbalesetben érintettek biztosítói kárrendezésének sajnálatos körülményeiről, továbbá a mai napon a Kormány is kezdeményezte a jegybanknál az eset kivizsgálását.

Az MNB a hozzátartozói sérelemdíjak kifizetéséhez kapcsolódó ügyek mielőbbi megnyugtató rendezése érdekében a mai napon berendelte a kárrendezést végző biztosító társaság legfelsőbb vezetését és személyesen kért azonnali tájékoztatást az aktuális körülmények részleteiről.

Az MNB emberséges eljárást vár el

A jegybank ezt megelőzően – a kárrendezés gördülékenysége érdekében – már korábban több körben egyeztetett a Magyara Biztosítók Szövetségével (MABISZ), illetve az érintett biztosítóval is, és egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el. Az MNB határozott álláspontja, hogy a biztosítónak az ügyet minden körülmény között a károsultak érdekeinek figyelembevételével, s – különösen az elhunytak hozzátartozóival szemben – megértéssel és etikailag elfogadhatóan kell kezelnie.

Üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is figyel az MNB

Az MNB a biztosító társaságok tevékenységét folyamatos felügyelés keretében üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is nyomon követi, s hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával fog eljárni.

A jegybank minden Magyarországon működő biztosítótól elvárja, hogy azok ügyfeleikkel szemben korrekt, jogszerű és etikus magatartást tanúsítsanak, s a velük kötött szerződéseknek megfelelően nyújtsanak szolgáltatást kár felmerülése esetén, valamint teljesítsék kár- vagy sérelemdíj kifizetési kötelezettségüket.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...