
Az MNB a mai napon berendelte és személyesen kért tájékoztatást a veronai buszbaleset kárrendezését végző biztosító felsővezetésétől. A jegybank mindenkor elvárja, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben nemcsak korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, hanem azt is, hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék.
A Kormány is kezdeményezte az MNB-nél az ügy kivizsgálását
A Magyar Nemzeti Bank is értesült a veronai buszbalesetben érintettek biztosítói kárrendezésének sajnálatos körülményeiről, továbbá a mai napon a Kormány is kezdeményezte a jegybanknál az eset kivizsgálását.
Az MNB a hozzátartozói sérelemdíjak kifizetéséhez kapcsolódó ügyek mielőbbi megnyugtató rendezése érdekében a mai napon berendelte a kárrendezést végző biztosító társaság legfelsőbb vezetését és személyesen kért azonnali tájékoztatást az aktuális körülmények részleteiről.
Az MNB emberséges eljárást vár el
A jegybank ezt megelőzően – a kárrendezés gördülékenysége érdekében – már korábban több körben egyeztetett a Magyara Biztosítók Szövetségével (MABISZ), illetve az érintett biztosítóval is, és egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el. Az MNB határozott álláspontja, hogy a biztosítónak az ügyet minden körülmény között a károsultak érdekeinek figyelembevételével, s – különösen az elhunytak hozzátartozóival szemben – megértéssel és etikailag elfogadhatóan kell kezelnie.
Üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is figyel az MNB
Az MNB a biztosító társaságok tevékenységét folyamatos felügyelés keretében üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is nyomon követi, s hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával fog eljárni.
A jegybank minden Magyarországon működő biztosítótól elvárja, hogy azok ügyfeleikkel szemben korrekt, jogszerű és etikus magatartást tanúsítsanak, s a velük kötött szerződéseknek megfelelően nyújtsanak szolgáltatást kár felmerülése esetén, valamint teljesítsék kár- vagy sérelemdíj kifizetési kötelezettségüket.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.