Kövesse Facebook oldalunkat!

Az MNB két éve elsőként a lakáshitelnél vezette be sikeresen a fogyasztóbarát minősítési rendszert, amelyet most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra. Ezzel támogatja az egységes minimum feltételeknek megfelelő, jól összehasonlítható és fogyasztóbarát szolgáltatást nyújtó pénzügyi termékek terjedését. Szigorú követelményeket szabott meg a jegybank az új minősített otthonbiztosításoknál a kárrendezés, ügyféltájékoztatás, díjmódosítás terén, meghatározta az alapbiztosítási szolgáltatások minimum sztenderd jellemzőit, s javaslatot tett kiegészítő biztosítási szolgáltatási körre is.

2020. I. negyedévétől lesznek elérhetők

A Magyar Nemzeti Bank kialakította a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) rendszerét.

A minősítés elnyerésére jövő év január 10-től pályázhatnak a minősítő védjegyet használni kívánó biztosítók.

Az első fogyasztóbarát biztosítási termékek ennek nyomán leghamarabb 2020. I. negyedévétől válhatnak elérhetővé a fogyasztók számára, akik tájékozódását tavasztól jegybanki online összehasonlító weboldal is támogatja majd.

Nagy Koppány, MNB | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu
  • Az MFO minimum szolgáltatási sztenderdeket ír elő, amelyektől csak az ügyfél javára lehet eltérni. Ez biztosítja, hogy az ügyfelek számára könnyebben összehasonlítható, magas szolgáltatási színvonalú termékek kerüljenek piacra, melyek további kiegészítő biztosításokkal személyre szabhatók, segítve ezzel az igényeknek legmegfelelőbb konstrukció kiválasztását.
  • Az MFO egyszerűsíti a termékkel kapcsolatos ügyintézést, s csökkenti annak átfutási idejét.
  • Az ügyfelek a biztosítóval teljes mértékben digitálisan kommunikálhatnak a tájékoztatások kérésétől, a nyilatkozatok kárrendezési dokumentumok beadásán át egészen a szerződés felmondásáig vagy módosításáig.
  • A papírmentes kommunikáció segíti a zöld célok megvalósulását is.

A verseny élénkülésére számítanak

A minősítési rendszer bevezetése élénkítheti a versenyt a lakásbiztosítások piacán, növelheti az ügyfél-mobilitást és erősítheti a digitalizációt is. A fogyasztóbarát minősítési rendszer iránti már meglévő ügyfélbizalmat jelzi, hogy a 2017 szeptemberében bevezetett Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitelek szerződésszáma idén novemberre közel 60 ezerre nőtt, tízből hat új lakáshitel már ilyen.

KORÁBBAN ÍRTUK

Binder István: A nyugdíj-előtakarékoskodást korábban és több embernek kellene elkezdeni

Korábban és többen kellene, hogy előtakarékoskodásba kezdjenek idős korukra - hangsúlyozta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője pénteken az M1 aktuális csatornán.

A gazdasági bizottság alkalmasnak ítélte Kandrács Csabát, az MNB alelnöki posztjára

Az Országgyűlés gazdasági bizottsága 10 igen és 3 nem szavazat mellett alkalmasnak ítélte Kandrács Csabát, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöki posztjára, a jelöltet a kinevezése előtt hétfőn hallgatta meg a parlamenti testület.

Az MFO termék elsődleges célja, hogy az ügyfelek a pénzükért magas színvonalú szolgáltatást kapjanak. Ezt a díj és szolgáltatás egyensúlyával, a biztosítási összeg meghatározása során az értékelvűséggel, a konstrukció érthetőségével (szerződéskötéstől a kárrendezésig), a kárrendezés élethelyzethez igazodó és gyors folyamatával, s a családbarát, zöld és digitális szempontok fókuszba helyezésével biztosítják a termékek. E minősített konstrukcióknál az ügyfeleknek nem lehet önrészt szabni.

A jegybank az MFO-nál a káresemények pontos meghatározását, a mentesüléseket és kizárásokat illetően is egységes feltételrendszerű, széleskörű biztosítási védelmet határozott meg.

A bővített alapcsomag

Ennek keretében – a piacon megszokotthoz képest – az MFO egy bővített alapcsomagot tartalmaz, mely kiterjed valamennyi a háztartást egzisztenciálisan fenyegető kockázatra, miközben más piaci termékekhez képest minimális kizárásokat enged.

Az alapcsomag tartalmazza a piacon szokásos valamennyi környezeti csapás és külső okra visszavezethető 15 alapkockázatot (pl. tűz, vihar, villámcsapás stb.) és ezen túl 5 olyan kockázatot, melyek általában csak kiegészítőként érhetők el, de gyakori káresemények, mint például vízkár (elfolyt víz is), betöréses lopás, rongálás, vagy üvegtörés.

Szeniczey Gergő, MNB | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Az alapcsomag mellé az ügyfelek – igényeik szerint – elnevezésükben sztenderdizált, illetve esetlegesen további kiegészítő fedezeteket is választhatnak, együttkötési kényszer nélkül.

Ezzel elkerülik, hogy számukra lényegtelen biztosítási fedezetekre is díjat fizessenek.

Kárrendezés 

Az elhúzódó kárrendezések elkerülése érdekében Az MFO termékek feltételrendszere megszabja, hogy káresemény esetén:

  • Az ügyfélbejelentés után a biztosítónak 2 munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel.
  • A kárszemlére ezután legkésőbb 5 munkanappal sort kell keríteni.
  • A kárkifizetés megindítása a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül megtörténik.

A megfelelő tájékoztatás érdekében az MFO termékek esetében a kárrendezés során az ügyfél számára tételesen be kell mutatni, hogy a biztosító mi alapján határozta meg a kártérítés összegét.

A kárkifizetés elutasítása vagy az alacsonyabb összegű kárkifizetés esetén a biztosító az ügyfél részére írásban tájékoztatást nyújt, és megindokolja, részletesen alátámasztja a döntést.




KORÁBBAN ÍRTUK

Bizakodik az MNB: Növekedett a biztosítási, pénztári és a tőkepiac is

Továbbra is dinamikusan nő – főképp a nem-élet ág révén – a biztosítási piac, de a bővülés üteme elmarad a gazdaság gyarapodásáétól és az uniós felzárkózási pályától.

Kiemelt káresemények kezelése

A mindennapi létet veszélyeztető kiemelt káresemények esetén (például, ha az épület használhatatlanná, részben vagy egészben lakhatatlanná válik) a biztosító a kárrendezés teljes folyamatára külön kárrendezési kapcsolattartót jelöl ki az ügyfélnek, s kárelőleg folyósításával is segíti a megoldást.

Nagy Koppány és Szeniczey Gergő, MNB | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Díjmódosítás, értékkövetés, felmondás

Az MFO termékek esetleges díjmódosítása – a termék ügyfélértékének megőrzése érdekében – csak az MNB által elvárt módszertan alapján történhet. Az értékkövetés mértéke ingatlanok esetén az új szerződések díjváltozásának megfelelő, és ehhez igazodik a biztosítási összeg növekedésének aránya is. Az MFO szerződéssel rendelkező „régi” ügyfelek díja így nem lehet kedvezőtlenebb, mint az újonnan szerződőké.

Annak érdekében, hogy az ügyfelek mindekor a számunkra legelőnyösebb MFO konstrukciót választhassák, igényük esetén bármelyik negyedévben felmondhatják – 30 napos felmondási idővel – a meglévő MFO-szerződésüket (míg a mai lakásbiztosításokat csak az éves szerződési évfordulón lehet megszüntetni). Jegybanki elvárás az is, hogy:

A biztosítónál tegyék lehetővé, hogy az MFO-ra váltó ügyfelek régi lakásbiztosításaikat még a szerződéses évforduló előtt megszüntethessék.

KORÁBBAN ÍRTUK

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...