Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyar vezető inkább magányos hős, mint csapatember, nem alkot tudatosan stratégiát, a hierarchiában hisz – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézetének csütörtökön ismertetett felméréséből.

A Jövő szervezete és vezetése című kutatásban 305 – legalább 50 munkavállalót foglalkoztató és legalább 100 millió forint árbevételű – magyarországi vállalat felsővezetőjét kérdezték meg reprezentatív mintavétellel 2022 tavaszán.

Drótos György kutatásvezető és ötletgazda elmondta: azért is áramlik ki a munkaerő Magyarországról, mert a külföldre tartók azt látják, másfajta vezetési stílussal találkozhatnak.

Megfigyelhető belföldi áramlás is a hazai tulajdonú cégektől a multinacionális vállalatok felé. A kutatás missziója ezt a trendet megfordítani.

– tette hozzá.

KORÁBBAN ÍRTUK

Flow a biztosítási szakmában, avagy az éves bónusz végnapjai

A Flow-alapú vezetés az utóbbi években derekasan megmozgatta a nagyvállalatok fantáziáját. A Csikszentmihályi Mihály által kidolgozott Flow-elmélet üzleti világra való adaptálása felveti azt a kérdést, hogy a különféle bónuszok és az óriási fizetések mennyire hatékonyak a vállalati vezetők motiválása során. Vajon a pénz-e még a legerősebb ösztönző, vagy kell már valami más is?

Marciniak Róbert kutatásvezető arról beszélt, a nemzetközi gyakorlatban a hierarchiát tekintve a lapos, felpuhult szervezetek a sikeresek. Ez a hazai környezetben nem jelenik meg. Kiemelte: a vizsgálódásuk megerősítette, hogy a vállalatvezetők sok esetben nem alkotnak stratégiát, nem rendelkeznek világos, tiszta képpel arról, mi felé haladnak. Hozzáfűzte:

A nemzetközi piacokon is aktív vállalkozások jobban megfelelnek a jövő szervezete képnek, mint a kizárólag a magyar piacon tevékenykedők.

A kutatás lényegi megállapításai szerint a jövő szervezete a megkérdezettek szerint innovatív és digitális. Ugyanakkor nem feltétlenül lapos, hálózatos és tudásmegosztó, pedig a nemzetközi ajánlások ezeket is tartalmazzák.

A jövő vezetőjéről alkotott kép továbbra is inkább „magányos hős”, nem pedig a szorosan együttműködő, másokat inspirálni képes csapattag.

A vizsgált vállalkozásokra a legnagyobb hatást elsősorban a beszerzési piacaik eseményei gyakorolják. A kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy a tágabb környezet legnagyobb alkalmazkodást kívánó tényezője a változó hazai gazdaságpolitika és szabályozás.

A vizsgálat megerősítette, hogy az úgynevezett átalakító (transzformációs) vezetési stílus – a hagyományos vezetési stílusokkal szemben – támogatja az innovációt és a digitalizációt. Az átalakító stílusú vezetők ráadásul sokkal inkább értelemtelinek érzik a munkájukat.

Nyitókép: Unsplash

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...