Kövesse Facebook oldalunkat!

A Magyar Telekom az MTI érdeklődésére azt közölte, hogy az inflációs nyomás, az energiaárak és beszállítói költségek erőteljes növekedése miatt hajt végre inflációkövető díjkorrekciót 2023. március 1-től, amelynek mértéke 14,5 százalék. Az első emelt összegű számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek márciusban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzleti mobil-előfizetők pedig áprilisban kapják meg.

A Magyar Telekom ügyfelei a 2022 júliusában kiküldött számlamellékletükből már értesülhettek a várható díjkorrekcióról, amely rendelkezés 2022. szeptember 1-jei hatálybalépéssel került be az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) közé. Ennek alapján a havi előfizetési díjak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett, megelőző üzleti év éves átlagos fogyasztói árindex mértékével egyezően változnak.

A Magyar Telekom a KSH éves átlagos fogyasztói árindex mértékét tartalmazó közleményének hivatalos közzétételét követő 90 napon belül hajtja végre az ÁSZF-ben és az előfizetői szerződésekben szereplő szolgáltatások és díjcsomagok havidíjainak díjkorrekcióját, ugyanakkor a forgalmi típusú díjak változatlanok maradnak.

Az inflációkövető díjkorrekció mértékéről a Magyar Telekom a 2023 februárjában kiküldésre kerülő számlamellékletben tájékoztatja az ügyfeleket.

A Vodafone arról tájékoztatott, hogy évek óta nem emeltek árat, azonban az elmúlt évek gazdasági környezetének változásai szükségessé tették az automatikus inflációkövető díjkorrekció bevezetését 2023. januártól. Hozzátették: a telekommunikációs iparág már a Covid-járvány alatt is rendkívüli terheket vállalt többek között a távmunka és távoktatás biztosításával, mindezt az elmúlt években további gazdasági kihívások nehezítették (energiaárak növekedése, ellátási láncok nehézségei).

Ezek a körülmények együttesen tették indokolttá az automatikus inflációkövető díjkorrekció bevezetését, melynek mértékét a szolgáltatók a hivatalos KSH inflációs adatok alapján a hatósággal egyeztetve állapítottak meg.

A Vodafone esetében ez 9,39 százalék, a mérték megállapításakor a 2021 augusztusától 2022 augusztusáig tartó éves időszak inflációját vette alapul a szolgáltató

– írták.

A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI), valamint a társaságba olvadó Invitel Zrt. 2023. január 1-től módosítja vezetékes és műholdas szolgáltatásainak listaárát. Az árváltozás a DIGI és az Invitel valamennyi kábeltelevízió, internet és vezetékes telefon szolgáltatását, valamint a DIGI műholdas szolgáltatásait is érinti. Ez alól kivételt jelentenek a határozott hűségidős szerződéssel rendelkező ügyfelek, számukra a DIGI a vállalt hűségidő végéig változatlan áron biztosítja szolgáltatásait – írták.

Közölték: a DIGI csoport az árváltozás mérséklésére megújult elektronikus számlacsomagot (e-Pack) és új hűségprogramot indít.

Ennek köszönhetően a műholdas és a két vagy három vezetékes szolgáltatásra előfizető ügyfelek akár változatlan áron juthatnak majd a DIGI szolgáltatásaihoz 2023 januárja után is,

míg a kizárólag vezetékes internet, vagy csak műholdas szolgáltatást igénybe vevők 1000 forinttal mérsékelhetik a díjemelést.

A Yettel az MTI megkeresésére arról tájékoztatott, hogy az idei évtől évente egyszer a KSH éves átlagos fogyasztói árindexének megfelelően változtatnak árakat. A díjemelés a meglévő és az új ügyfelekre is kiterjed.

A díjkorrekció mértéke az idén várhatóan 14,5 százalék lesz, összhangban a KSH 2023-as naptári évre kiadott gyorsjelentésével.

Az árindexálás automatikus, teljes mértékben a KSH által kiadott inflációt követi és nem jelent egyoldalú szerződésmódosítást – tették hozzá.

A Yettel Általános Szerződési Feltételei szerint az inflációval korrigált díjak bevezetésére nyitva álló 60 napos határidő attól a naptól indul, amikor a KSH az inflációs értéket közlemény formájában a Hivatalos Értesítőben közzéteszi. Az elmúlt években ez február utolsó napjaira esett, jegyezték meg.

Azt írták, a jelen gazdasági helyzetben a Yettel költségei is növekednek, és ezt figyelembe véve az értékarányosság megőrzésével szeretnék biztosítani azt, hogy a változó gazdasági környezetben is tovább tudják fejleszteni hálózatukat és szolgáltatásaikat, valamint hogy biztosítsák az ügyfeleik által elvárt megbízható és magas minőségű szolgáltatást.

Nyitókép: Biztosító Magazin.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...