Jobb félni, mint megijedni, tartja a közmondás, az UNIQA egész Magyarországot lefedő kutatásából pedig kiderült, hogy a lakosság kétharmada egyetért. Ennyien kötöttek ugyanis lakásbiztosítást, a motivációk közt pedig kiemelt helyet foglal el a hitelfelvétel, a környezeti károk és betörések is.
A diplomások biztosra mennek
Az UNIQA Biztosító Zrt. megbízásából készült reprezentatív, online kutatás során a megkérdezett 18-59 évesek 67%-a jelezte vissza, hogy rendelkezik lakásbiztosítással. A biztosítási hajlandóságban a legjelentősebb tényező a képzettség, ugyanis az iskolai végzettség emelkedésével növekszik az élő biztosítással rendelkezők aránya is.
Saját tulajdon kontra albérlet
A most megjelent eredmények megmutatják, hogy az ingatlantulajdonosok között szignifikánsan magasabb a biztosításkötések száma. Bár valószínű, hogy a bérlemények esetében is van biztosítás az ingatlanon, de a bérlők általában nincsenek tisztában a paraméterekkel. Továbbá fény derült arra is, hogy a háztartás mérete nem befolyásolja a biztosítás meglétét.
Mire készülnek fel a magyarok?
Az adatok szerint a saját lakásban élőknél a hitelfelvétel a fő motiváció, míg a házban élők a környezeti károktól való félelem miatt kötnek biztosítást. Ez a két ok adja ki a válaszok közel 80%-át. A betörések miatti aggodalmat a megkérdezettek mindössze 12%-a jelölte meg, akik leginkább társasházak lakói.
A fiatalok még nem igazán ismerik az ingóságbiztosítást
A megkérdezettek több mint negyede kötött ingóságbiztosítást és további 33% azok aránya, akik ismerik ezt a biztosítási formát, de nem vették még igénybe, ugyanakkor a megkérdezettek 40%-a nem is hallott róla. Az ingóságbiztosítás igénybevétele erősebb az ingatlantulajdonosok, az idősebb korosztály és a diplomával rendelkezők között.
A kutatás jól mutatja, hogy a magyarok többsége felkészül a nem várt helyzetekre, ugyanakkor figyelmet kell fordítanunk az alulbiztosítottságra is. A gazdasági előrejelzések szerint 2-3 évig tartó recesszív időszak következik, így a lakosságnál egzisztenciális problémák merülhetnek fel.
- Félő, hogy sokan takarékossági megfontolásból lemondják biztosításaikat pedig éppen most lenne célszerű elkerülni a váratlan kiadásokat.
- Többek közt ezekre a szempontokra szeretnénk felhívni a figyelmet felmérésünkkel, és az ahhoz kapcsolódó informatív kisfilmmel is.
– fogalmazott Dinsdale Julianna, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója.
A kutatásról
A lakásbiztosítási trendekkel kapcsolatos kutatást az Opinio készítette az UNIQA megbízásából. A 2022. szeptemberében végzett felmérés során 1029, 18-59 év közötti, okostelefonnal rendelkező embert kérdeztek meg.
Nyitókép: Unsplash.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.