Kövesse Facebook oldalunkat!

Jobb félni, mint megijedni, tartja a közmondás, az UNIQA egész Magyarországot lefedő kutatásából pedig kiderült, hogy a lakosság kétharmada egyetért. Ennyien kötöttek ugyanis lakásbiztosítást, a motivációk közt pedig kiemelt helyet foglal el a hitelfelvétel, a környezeti károk és betörések is.

A diplomások biztosra mennek

Az UNIQA Biztosító Zrt. megbízásából készült reprezentatív, online kutatás során a megkérdezett 18-59 évesek 67%-a jelezte vissza, hogy rendelkezik lakásbiztosítással. A biztosítási hajlandóságban a legjelentősebb tényező a képzettség, ugyanis az iskolai végzettség emelkedésével növekszik az élő biztosítással rendelkezők aránya is.

Saját tulajdon kontra albérlet

A most megjelent eredmények megmutatják, hogy az ingatlantulajdonosok között szignifikánsan magasabb a biztosításkötések száma. Bár valószínű, hogy a bérlemények esetében is van biztosítás az ingatlanon, de a bérlők általában nincsenek tisztában a paraméterekkel. Továbbá fény derült arra is, hogy a háztartás mérete nem befolyásolja a biztosítás meglétét.

Mire készülnek fel a magyarok?

Az adatok szerint a saját lakásban élőknél a hitelfelvétel a fő motiváció, míg a házban élők a környezeti károktól való félelem miatt kötnek biztosítást. Ez a két ok adja ki a válaszok közel 80%-át. A betörések miatti aggodalmat a megkérdezettek mindössze 12%-a jelölte meg, akik leginkább társasházak lakói.

A fiatalok még nem igazán ismerik az ingóságbiztosítást

A megkérdezettek több mint negyede kötött ingóságbiztosítást és további 33% azok aránya, akik ismerik ezt a biztosítási formát, de nem vették még igénybe, ugyanakkor a megkérdezettek 40%-a nem is hallott róla. Az ingóságbiztosítás igénybevétele erősebb az ingatlantulajdonosok, az idősebb korosztály és a diplomával rendelkezők között.

A kutatás jól mutatja, hogy a magyarok többsége felkészül a nem várt helyzetekre, ugyanakkor figyelmet kell fordítanunk az alulbiztosítottságra is. A gazdasági előrejelzések szerint 2-3 évig tartó recesszív időszak következik, így a lakosságnál egzisztenciális problémák merülhetnek fel.

  • Félő, hogy sokan takarékossági megfontolásból lemondják biztosításaikat pedig éppen most lenne célszerű elkerülni a váratlan kiadásokat.
  • Többek közt ezekre a szempontokra szeretnénk felhívni a figyelmet felmérésünkkel, és az ahhoz kapcsolódó informatív kisfilmmel is.

– fogalmazott Dinsdale Julianna, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója.

A kutatásról

A lakásbiztosítási trendekkel kapcsolatos kutatást az Opinio készítette az UNIQA megbízásából. A 2022. szeptemberében végzett felmérés során 1029, 18-59 év közötti, okostelefonnal rendelkező embert kérdeztek meg.

Nyitókép: Unsplash.

 

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...