Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyarok többsége ugyanannyit és ugyanúgy kávézik az ünnepek alatt, mint az év során bármikor, ugyanakkor a válaszadók 16 százaléka ebben az időszakban többet, míg 7 százalékuk kevesebbet kávézik – derül ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös, az év végi kávéfogyasztási szokásokat vizsgáló felméréséből.

Az eredmények azt támasztják alá, amit a kávészakértők is évek óta mondanak: 

A magyarok kávézása a funkcionális, ébredést segítő fogyasztás felől egyre inkább az élménykávézás felé tolódik.

Az elfogyasztott kávé mennyisége ugyanakkor a rendszeresen kávét fogyasztó válaszadóknál nem változik, 77 százalékuk azt mondta, hogy nem tér el bevett kávéfogyasztási szokásaitól az ünnepek alatt.

A karácsonyi menünek 10-ből 4 válaszadó esetében ugyanúgy része volt a kávé, mint minden étkezésnek – a válaszadók 10 százaléka még 24-én, a karácsonyi vacsora után is kínált a menühöz kávét. Szintén minden tizedik válaszadó kiemelt szerepet szán a kávénak – ők vagy kávékülönlegességekkel készülnek vagy a desszerthez illő kávét kínálnak ezekben a napokban a család és a vendégek számára.

A válaszadók többsége, tízből heten ugyanolyan márkát, ugyanúgy elkészítve fogyasztanak az ünnepeken is, mint a hétköznapokon, míg minden harmadik válaszadó ilyenkor valami specialitással rukkol elő: 11 százalékuk kávékülönlegességgel, 10 százalékuk ízesített kávékkal készül az ünnepekre, míg 7 százalék magasabb minőségű kávét választ ilyenkor.

A kávékülönlegességek, ízesített kávéitalok vásárlása népszerűbb a nők, mint a férfiak körében, és a kutatás szerint a nők szívesebben is készítik és fogyasztják ezeket ebben az időszakban.

Csak minden ötödik válaszadó szán az ünnepek alatt több időt a kávézásra, kávékészítésre, míg a válaszadók 60 százaléka a hétköznapokban is megtalálja erre az időt. A férfiak körében magasabb, 66 százalék azok aránya, akik mindig szánnak időt a kávézásra, míg a nők esetében csak 56 százalékuk.

A nemzetközi statisztikák szerint a legnagyobb kávéfogyasztók a finnek, ők évente fejenként átlagosan 12 kilót használnak fel, a magyarok az 56. helyet foglalják el a 3,1 kilogrammos fogyasztással.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...