Kövesse Facebook oldalunkat!

A banki kapcsolatokkal rendelkező 19-29 éveseknek 78 százaléka használ valamilyen bankkártyát, ám internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokat jóval kevesebben, mindössze 38, illetve 45 százalékuk vesz igénybe – tájékoztatta a K&H harmadik negyedéves felméréséről hétfőn az MTI-t.

A közleményben kiemelték: a fiatalok fele havonta átlagosan 66 ezer forintot költ az elektronikus fizetőeszközökön keresztül.

A fiatalok 96 százaléka kapcsolatban áll valamelyik bankkal, ugyanakkor a korosztály közel fele (49 százaléka) inkább készpénzt használ.

Ha a korosztályába tartozó több mint 1,1 millió fiatal fele a készpénzes fizetés helyett az elektronikusat választaná a havi 66 ezer forint elköltésére, akkor több mint 400 milliárd forint összegű forgalom terelődhetne át az elektronikus felületre – mutattak rá. Ez a bank szerint azért is fontos lenne, mert nemzetközi szinten is kimagasló szinten van Magyarországon a készpénzállomány, GDP-arányosan 14-15 százalék.

A pénzintézet szerint már iskolás korban érdemes a fiatalokat megismertetni az elektronikus banki szolgáltatásokkal, hogy a későbbiekben tudatosan használják azokat.

Arra is kitértek, hogy a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő keretében széles körű ismeretanyagot állítottak össze az általános és középiskolás diákoknak a mindennapi pénzügyekről és a különböző digitális fizetési megoldásokról.

Okostelefonnal havonta több mint 1,6 millió alkalommal fizetnek a banknál; a digitalizált kártyák 15 százalékát használják okosórával történő fizetésre – tették hozzá.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...