Kövesse Facebook oldalunkat!

A K&H Bank rendkívüli tételektől megtisztított adózás utáni nyeresége 53,8 milliárd forint lett 2020-ban, ami 6 százalékos növekedést jelent, sikeres évet zártak – mondta Gombás Attila, a K&H Bank pénzügyi divíziójának vezetője a K&H csoport 2020. éves pénzügyi eredményeiről szóló online sajtótájékoztatón szerdán Budapesten. Idén a 2020-ast meghaladó dinamikára számítanak a bevételeikben és a hitelállományban egyaránt.

Hirdetés (x)

Gombás Attila kiemelte: a növekedés motorja a hitelezés volt. A nettó eredmény 42,3 milliárd forintra csökkent a tavalyelőtti 50,9 milliárd forint után.

Elmondta: a bank 17,9 milliárd forint értékvesztést, céltartalékot képzett a válság miatti várható hitelveszteségekre, és 4 milliárd forint módosítási veszteséget a hitelmoratórium okán. Így az úgynevezett Covid-hatás 21,9 milliárd forint volt – mondta.

Az alapkezelő tevékenységének átruházásán a KBC Asset Management magyarországi fióktelep részére 11,4 milliárd forintos adózás előtti pozitív eredményt értek el – jegyezte meg.

Tavaly a működési bevételeik 5,7 százalékkal 177 milliárd forintra nőttek, ebben a fő szerepet a nettó kamatbevétel 11 százalékos, és a díjbevétel 0,4 százalékos emelkedése játszotta.

A bank mérlegfőösszege 2020 végén 4378 milliárd forint volt, 24 százalékkal haladta meg a tavalyelőttit – ismertette.

Gombás Attila beszámolt arról is, hogy a nem teljesítő hitelek aránya 1,4 százalékponttal 2,7 százalékra csökkent, folyamatosan javuló a trend, elsősorban a lakossági hitelezés miatt. Erről a moratórium lezárulása után lesz teljes a kép, ugyanakkor nem számítanak jelentős emelkedésre – tette hozzá.

Az új hitelkihelyezés 23 százalékkal 620 milliárd forintra nőtt, a teljes hitelállomány 18 százalékkal 1900 milliárd forintra. A piaci részesedés minden szegmensben jelentősen nőtt, a lakossági 13,3 százalékos. A lakossági új hitelezésben elért növekedés minden negyedévben meghaladta a piac átlagát, igaz, a személyi kölcsönöknél lassulást figyeltek meg – mondta. Az új lakossági hitelkihelyezés 21 százalékkal 235 milliárd forintra nőtt tavaly, ebből 58 milliárd forint a babaváró hitel.

Kiemelkedőnek nevezte, hogy a járvány ellenére nőtt a vállalati hitelportfólió, éves összevetésben 19 százalékkal, jóval a 13 százalékos piaci átlag felett, ezzel a piaci részesedés a 2019-es 9,3 százalékról 9,6 százalékra nőtt. A jegybanki Növekedési hitelprogram (Nhp) hajrá!-ban 173 milliárd forint értékben kötöttek szerződést, ez 11 százalékos piaci részt jelent adataik szerint. A kkv-k számlaforgalma 9 százalékkal haladta meg a negyedik negyedévben a tavalyelőtti hasonló időszakot, ez a kilábalásra utal

Gombás Attila szerint a 2020 második és harmadik negyedévi visszaesés után.

Gombás Attila közölte: várakozásaik szerint 2021-ben határozott növekedést fog mutatni a magyar gazdaság teljesítménye, különösen a második negyedévtől. A bank ebből továbbra is a hitelezés aktív támogatásával fogja kivenni a részét – mondta.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a biztosító dinamikus, aktív évet zárt, a nettó nyeresége 8,3 milliárd forint volt 2020-ban. A nem-élet üzletág díjbevétele 4 százalékkal, 51,2 milliárd forintra nőtt. A leggyorsabb, kétszámjegyű növekedést a lakás-, a casco-, és a kkv-biztosítások produkálták. Az életbiztosítások is erős teljesítményt mutattak, 12 milliárd forintos díjbevételt értek el. Ezen belül 41 százalékkal emelkedett a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nyugdíjbiztosítások bevétele, valamint 38 százalékkal a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nem nyugdíjbiztosítási termékeké. Számos újítás mellett bevezették a lakásbiztosításoknál az azonnali kárkifizetést, ami a teljes kárkifizetés 10 százalékát tette ki, az arány idén tovább nő a terveik szerint.

Németh Balázs, a bank innovációs vezetője elmondta: a koronavírus-járvány felgyorsította a digitális banki és biztosítási megoldások használatát, és erre az ügyfeleket is fogékonyabbá tette. Jelenleg a K&H-nak 570 ezer digitálisan aktív ügyfele van, ez a teljes ügyfélkör 82 százalékát jelenti. A K&H mobilbank felhasználóinak száma elérte a 485 ezret, egy év alatt 28 százalékkal nőtt. Az elmúlt évben az ügyfelek átlagosan heti háromszor használták mobilapplikációjukat. A jövőben is a mobilalkalmazáson keresztül elérhető, banki és biztosítási szolgáltatások fejlesztésére összpontosítanak – jelezte.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...