Kövesse Facebook oldalunkat!

Novemberben az átlagosnak a duplájára, kilencezerre ugrott a regisztrációk száma a Díjneten, így a március-áprilisi csúcs után, a járványügyi korlátozásokkal összefüggésben ismét egyre többen térnek át számláik elektronikus fizetésére – közölte a Díjnet Zrt. az MTI-vel csütörtökön.

Az e-számlakezelési szolgáltató tájékoztatása szerint a pandémia hatására is, az elmúlt egy évben 10 százalékkal, 787 ezerre nőtt a Díjnet felhasználóinak száma, a befizetett számlák összértéke pedig megközelítette az 50 milliárd forintot. A legnépszerűbb a bankkártyás fizetési mód, az elmúlt egy évben 4,1 millió ilyen tranzakciót indítottak -, de egyre többen használják e-számláik befizetésére az iCsekk alkalmazást is. Utóbbival októberben már 56 ezer fizetést indítottak, ami 28 százalékos növekedés az előző évhez képest. Veszített ugyanakkor jelentőségéből a netbankon keresztüli számlafizetés, októberben 3 százalékkal kevesebb, 60 ezer ilyen tranzakciót kezdeményeztek – közölték.

A Díjneten jelenleg 32 közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és egyéb szolgáltató számláit lehet befizetni, országos és regionális cégekét egyaránt. A felületen a különböző számlákat egy regisztrációval, egyetlen online felületen kezelhetik a felhasználók.

SOKAN OLVASTÁK

Egy-egy felhasználó egyre több szolgáltató számláját kezeli a felületen, idén októberben már 907 ezret, ami 72 ezerrel több, mint egy évvel korábban. Tavaly október vége óta 5,45 millió tranzakciót bonyolítottak a Díjneten keresztül.

Schiszler János, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója a közleményben elmondta: arra számítanak, hogy a következő hónapokban érdemben tovább nő az elektronikus számlafizetés volumene Magyarországon, mivel a veszélyhelyzet miatt sokan térnek át a készpénzhasználatot és a személyes megjelenést nem igénylő e-számlafizetésre.

Hozzátette: mivel a Díjnet bankfüggetlen, az ügyfeleknek nincs kötöttségük, hogy melyik pénzintézetnél vezetik a számlájukat, szabadon választhatnak a fizetési megoldások közül.

A pandémia nemcsak a felhasználókat, hanem a szolgáltatókat is a digitális csatornák felé tereli. Az elmúlt hónapokban több szolgáltató is jelezte a Díjnetnek csatlakozási szándékát.

A Magyar Posta tulajdonában álló Díjnet Zrt. ingyenes szolgáltatása egyetlen felületen teszi lehetővé különböző közüzemi, telekommunikációs és biztosítási szolgáltatók ügyfeleinek, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg, illetve egyenlítsék ki. A rendszer emellett lehetőséget biztosít számlakibocsátókkal való kapcsolattartásra, észrevételek, reklamációk jelzésére, valamint egyes szolgáltatók esetében mérőállás-bejelentésre is.

A Díjnet indulása óta mintegy 64 millió számlát kaptak a felhasználók a rendszeren keresztül, a 2007 óta kifizetett számlaösszeg pedig meghaladja a 280 milliárd forintot.

Nyitókép: Unsplash / Illusztráció.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...