Habár két egyedi tétel miatt hosszú évek nyereséges működése után 2019-ben veszteséges lett a CIG Pannónia, az élet üzletág tavaly tovább tudta javítani értékesítését és eredményeit. A biztosító pénzügyileg stabil, Szolvencia II szerinti konszolidált szavatolótőke-megfelelése 268 százalék.

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. közzétette a nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2019-es pénzügyi adatokkal.

  • A csoportszintű adózott eredmény 641 millió forint veszteség, melyet két, egyedi tétel okozott: egyrészt a vagyonbiztosító leányvállalatnál az olasz határon átnyúló szolgáltatások vonatkozásában bekövetkezett jelentős káresemények, illetve a Konzum/OPUS részvény-átalakításon realizált árfolyamveszteség.
  • Ezen tételek nélkül a csoportszintű adózott eredmény rekord magas, 2,805 milliárd forint lenne, 1,011 milliárd forinttal több, mint 2018-ban.
  • A biztosítási díjbevétel 9 százalékkal nőtt, az élet üzletágban az új szerzés 4,286 milliárd forint, amely 33 százalékkal magasabb, mint a megelőző pénzügyi évben.
  • A jó teljesítmény egyik magyarázata az értékesítési csatornák elmúlt években végrehajtott fejlesztése.
  • Ezen belül a tavaly első teljes üzleti évét záró CIG Pannónia Pénzügyi Közvetítő Zrt. kimagaslóan teljesített: több mint 400 millió forintos állományt hozott az életbiztosítónak.

A cégcsoport ügyfeleinek vagyonkezelője, az MKB-Pannónia Alapkezelő – amely az „Év részvényalap kezelője” lett a BÉT Legek díjazáson – szintén nyereséges lett, és az onnan származó eredmény 442 millió forinttal javította a CIG Pannónia eredményét.

KORÁBBAN ÍRTUK

Insurtech: A CIG Pannónia bevezeti a videochat-en keresztüli szerződéskötést

A CIG Pannónia Biztosító a mai napon az elsők között vezeti be a teljeskörű digitális biztosítási szerződéskötést és a távértékesítésre vonatkozó jogszabályok szerinti, videochat-en keresztül történő életbiztosítási ajánlattételt. Ennek köszönhetően a biztosító értékesítői a járvány idején is tudják folytatni munkájukat.

CIG Pannónia nyugdíj-kutatás: A 25-29 évesek háromnegyedének nincs nyugdíj célú megtakarítása

A hazai lakosság fele egyáltalán nem rendelkezik nyugdíjmegtakarítással, a fiatalabbak körében pedig még rosszabb ez az arány – derül ki a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. kutatásából. Ami némi optimizmusra ad okot ellenben, hogy már minden nyolcadik felnőttkorú havi 10.000 forintot meghaladó összeget tesz félre, és minden tizediknek van nyugdíjbiztosítása.

A CIG Pannónia életbiztosítási üzletága tehát pénzügyileg stabil, a fundamentumai biztosak, Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelése kiemelkedően magas, 343 százalék.

A menedzsment határozott intézkedéseket hozott a vagyonbiztosító rendbetétele érdekében. Első lépésben neves ügyvédi irodákat bízott meg a cég jogi képviseletével, felfüggesztette kezesi szolgáltatását Olaszországban, felülvizsgálja a vitatott szerződésekhez kapcsolódó kárigényeket, és így fokozatosan minimalizálja a kockázatokat.

A függő károk és a még mindig magas kitettség miatti tartalék-képzési kötelezettségek miatt a vagyonbiztosító Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelési mutatója 60 százalék, így a menedzsment jelenleg a helyreállítási terv keretében a megfelelő szolvencia szint elérésére összpontosít. Ennek érdekében a magyar kezesi területen a további értékesítés leállítását rendelte el az Igazgatóság. Az olasz kockázatok csökkentését hátráltatja és megnehezíti az Olaszországban a COVID-19 vírus miatt kialakult helyzet, az állami szervek, az igazságszolgáltatás ideiglenes megbénulása.

A negyedik negyedéves jelentéssel egyidejűleg hozta nyilvánosságra a biztosító az éves közgyűléshez kapcsolódó előterjesztéseket, melyek tartalmazzák az éves beszámolókat is. Mivel azonban az éves beszámoló könyvvizsgálata még nem fejeződött be, ezért az éves beszámolók egyelőre csak tervezetek.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...