Kövesse Facebook oldalunkat!

Két számjeggyel ugrik meg a fogyókúrás készítmények forgalma januárban: 2018 decemberéről 2019 januárjára értékben közel 50, mennyiségben pedig 30+ százalékkal fogyott több, derült ki a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisából. Emellett a kategória éves értékbeli forgalma 2018. december-2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki, ami csaknem félmillió csomag készítményt jelent. Ezek közel kétharmada kapszula.

A januári hónap nagy nyertesei a fogyókúrás készítmények

Az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával többet vásárolnak belőle a magyarok. Éves szinten 2018. december-2019. november között az értékbeli forgalom közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest, így 1,8 milliárd forint értékben vásároltunk a kategóriából.

  • Mennyiségben egytizedével több testsúlykontroll-készítmény fogyott a vizsgált időszakban.
  • A január ad löketet a kategóriának, amely aztán jellemzően áprilisban és májusban jár csúcsra.

KORÁBBAN ÍRTUK

A biztosításközvetítői szakma esete a COVID-dal, avagy a digitalizáció nem csak egy múló hóbort...

Folyamatosan figyeljük és elemezzük a világban tapasztalható gazdasági folyamatokat és azok lehetséges hatásait. Annak ellenére, hogy a magyar biztosítási piacot elvakította és elkényelmesítette a még év elején is érzékelhető kedvező gazdasági környezet miatt kialakult pénzbőség

Kisállatok home office-ban: Nem árt, ha rájuk is kötünk biztosítást

Ha jobban belegondolunk, akkor magunk is rájöhetünk, hogy házi kedvenceink mindig is home officeban voltak, jelen helyeztben viszont mi vagyunk a „betolakodók”: a gazdik egyik napról a másikra, váratlanul otthon maradtak.

Pörögnek a kapszulák

Lázasan szabadulnánk az ünnepeket alatt felszedett kilóktól, és ezt leginkább a súlykontrollt elősegítő kapszulák segítségével turbózzuk fel: az értékbeli eladás több mint fele ilyen. Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40%). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.

A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy az értékesítések több mint kilenctizede a drogériákban történik, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik.

Ami a kiszerelést illeti, a nagyobb csomagok felé húz a piac: az értékesített kapszulák több mint fele 50+ darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammnál nagyobb kiszerelés tarol.
Nem bízzuk akárkire a súlykontrollt: a gyártókba vetett hit megingathatatlan, az összértékesítés 90+ százaléka márkás súlykontroll termék. A sajátmárkás „fogyis” készítmények részesedése stagnál.

Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyarok csupán fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával. A januári súlyvesztést illető felbuzdulás láthatóan megjelenik a szkennelt kiskereskedelmi adatokban, amit a következő hónapokban a közelítő nyár is pörget.

– mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója.

A globális felmérésből az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.

Nyitókép: Unsplash.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...