Az Aegon Alapkezelő idei harmadik ügyfél szemináriuma ezúttal kizárólag női előadókat delegált a nőnap tiszteletére. Dr. Naffa Helena, részvényelemző, Omaisz Réka befektetési alap kiválasztási vezető és Kelecsényi Petra termékfejlesztési és értékesítési szakértő betekintést engedtek abba, hogyan járul hozzá munkájuk egy-egy döntés előkészítéséhez.

Háromból ketten nők az Aegon globális igazgatótanácsában

A szeminárium moderátora, Veresegyházi Gábor, az Aegon Alapkezelő online értékesítési vezetője bevezetőjében hangsúlyozta, hogy az Aegon Alapkezelő globális vezérigazgatója is nő, az ausztrál Sarah Russel, aki az esemény kapcsán levében is üdvözölte a rendezvény résztvevőit és hangsúlyozta az este előadóinak mennyire fontos szerepe van a cég sikereiben. Sarah Russel üzenetében kiemelte, egy nemzetközi nyugdíj kutatás vonatkozó eredményeit, eszrint:

A nők hosszabb életre számíthatnak, mint a férfiak, ezzel együtt hosszabb távra kell tervezniük, ha időskori anyagi biztonságukról van szó.

  • A nők kevesebbet keresnek és jellemzőbb a részmunkaidős foglalkoztatás is, ami megnehezíti a megtakarítások felhalmozását.
  • A nők azon várakozása, hogy kényelmes jómódban tölthetik majd nyugdíjas éveiket aggasztóan alacsony, különösen a Kelet-Európai régióban.
  • A vezérigazgató úgy gondolja, a nőknek, bár hagyományosan elkötelezettek a megtakarítások irányában, tudatosnak kell lenniük, hogy elérjék a céljaikat.

Egy új üzletág női vezetővel az élén

Elsőként Omaisz Réka beszélt arról, hogyan jött létre nemrégiben a befektetési alap kiválasztási üzletág, melynek vezetőjeként dolgozik. A cégnél folyamatosan foglalkoztak külső alapok kiválasztásával, azaz a bekerülő mögöttes alapokat, – a nem saját Aegon alapokat – korábban is át kellett nézniük, ám míg csupán kvantitatív alapon, historikus teljesítményt tekintve vizsgálódtak.

A 2017 januárjában létrejött új üzletág fókusza azonban kiegészült, ma már azt is tudniuk kell, hogy az adott portfólió menedzser miért tudott egy adott időszakban sikeresen kezelni egy-egy alapot, vajon az adott piaci környezet volt-e a segítségére, hogyan kezeli a stratégiát, a megváltozott piaci környezetet, milyen a befektetési csapat, azaz számos szubjektív tényezőt is figyelembe vesznek az alapkiválasztás során. 




Abszolút hozamú és vegyes; jelenleg a legnépszerűbb alapok

Kelecsényi Petra, termékfejlesztési és értékesítési szakértő, aki folyamatosan nyomon követi a befektetési termékek forgalmát beszámolt róla, hogy a piaci trendek alapján ma egyértelműen az abszolút hozamú alapok, illetve a vegyes alapok a legnépszerűbbek. Az alacsony kamatkörnyezetben a többi alap esetében nehézséget jelenthet a hozam előteremtése, így itt vizsgálni kell a hozzárendelt kockázatot is.

Akár az olajfinomítóba is elmegyünk, mielőtt döntenénk

Dr. Naffa Helena, részvényelemző, aki a tavalyi évben csatlakozott az Aegon csapatához bemutatta, hogy munkája során elsősorban az energia területét, kiskereskedelmi vállalatokat és egészségügyi cégeket követ nyomon. Az említett szektorokra szakosodást az indokolja, hogy a vállalatokat nem absztrakt módon önmagukhoz mérik csupán, amikor részvény eladásról, vételről döntenek, hanem a versenytársak környezetében vizsgálódnak.

Nem elég tudnunk mennyit ér egy vállalat, azt is ki kell kitalálnunk, hogy az átlag befektető mit gondol, mit fog hozni a vállalat, hiszen ez mozgatja a piaci árfolyamokat.”

– sorolta a szempontokat a szakértő.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...