Pénzügyi edukációs kampányt indít az Aegon Magyarország, amiben érdekes, hasznos és játékos online tartalmakkal hívják fel a lakosság figyelmét a pénzügyi tudatosság, illetve az öngondoskodás fontosságára.
Tétlenség és halogatás: negatív jövőkép
A magyar lakosság körében a hosszú távú pénzügyi tervezés és a nyugdíjas évekre való felkészülés témáiban végzett kutatásokban résztvevők gyakran számoltak be a jövőjükkel kapcsolatos kétségeikről, akár félelmeikről is. A negatív jövőképhez ugyanakkor sűrűn társult passzivitás. Úgy gondolták, hogy pénzügyileg nehéz, sőt válságos jövő és öregkor vár rájuk, de csak ritkán volt konkrét elképzelésük ennek kivédésére. A tétlenség és a halogatások mögött bizonytalanság húzódik meg.
Életesemények, amelyek megtakarításra sarkallnak
Mindenhol a világon fontos, hogy a munkavállalók minél korábban megfelelő megtakarítási szokásokat alakítsanak ki. Az Aegon Nyugdíj-felkészültségi kutatásából kiderül, hogy kétféle életesemény hatására kezdenek takarékoskodni az emberek:
- Munkáltató általi ösztönzők, amelyek kellő lökést adhatnak a munkavállalóknak, hogy megtegyék az első lépéseket a rendszeres megtakarítás irányába,
- Olyan életesemények, amelyek katalizátorként szolgálnak az egyén számára
Ritka a munkáltatói ösztönzés
Magyarországon a globális átlaghoz képest sokkal kisebb mértékben indítják el a munkavállalókat a rendszeres megtakarítás felé a munkáltatóhoz köthető okok.
- Tízből három magyar munkavállaló kezdett takarékoskodni a munkáltató miatt, míg nemzetközi szinten tízből négyen, ami a nyugdíjrendszer második pillérének magyarországi hiányáról árulkodik.
- A magyar munkavállalók csupán 7 százaléka kezdett el takarékoskodni amiatt, hogy a munkáltatója automatikusan beléptette a munkáltatói nyugdíjprogramba, miközben globálisan 15 százalék döntött ennek hatására.
- Hasonlóképpen, a munkavállaló nyugdíjcélú megtakarításához felajánlott munkáltatói hozzájárulás a magyar munkavállalók 4 százalékát, míg nemzetközi szinten a munkavállalók 12 százalékát mozgatta meg.
Ugyanakkor a magyarok nemcsak a munkáltatói nyugdíjprogramok hiánya miatt maradnak le a világátlaghoz képest abban, hogy a munkáltatóhoz kapcsolódó okok miatt kezdenének el takarékoskodni.
Idővel jövünk rá
Ezzel szemben az életszakaszhoz köthető okok sokkal több magyar munkavállalót sarkallnak megtakarításra (43 százalék), ami nem sokkal marad el a nemzetközi átlagtól (47 százalék).
- Életkor: egy bizonyos életkor betöltése 29 százalékot inspirált megtakarításra.
- Családalapítás: a is fontos tényező, további 16 százalékot inspirált.
- Csak úgy: érdekes, hogy a magyarok 28 százaléka minden különösebb ok nélkül kezdett el takarékoskodni, vagy olyan okból, amire már nem emlékszik.
Ha nem is azonosítható be pontosan a kiváltó ok, a megtakarítás szokásának kialakítása a lényeg.
Edukációs kampányt indít az Aegon
A váratlan eseményekre és a nyugdíjas évekre való felkészülés érdekében az Aegon Magyarország pénzügyi edukációs kampányt indít a tavaly elindított Aegon Pénzügyi Akadémia keretén belül. A pénzügyi ismeretek bővítését e-learning megoldok segítik, amelyek ide kattintva érhetők el.
„Ügyfeleink körében végzett kutatásaink is megerősítették, hogy a magyar lakosság jelentős részének komoly hiányosságai akadnak az alapvető pénzügyi ismeretek terén. Ezért tavaly útjára indítottuk az Aegon Pénzügyi Akadémiát, amellyel a pénzügyi tudatosság, az öngondoskodási hajlandóság növelését tűztük ki célul.”
– nyilatkozta a kezdeményezés kapcsán Zatykó Péter, az Aegon Magyarország elnök-vezérigazgatója.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.





















































