A nőknek fontosabb a biztonság utazásuk során: a K&H biztos jövő indexe szerint a nők 90 százaléka szokott rendszeresen utasbiztosítást kötni, míg a férfiaknál 79 százalék az arány. Ugyanakkor a megkérdezettek közel negyede csak a hosszabb utakra biztosítja magát, 15 százalék pedig élből elutasítja az utasbiztosítást. A teljes utasbiztosítási piac egyébként növekszik, az első negyedévben 43 százalékos volt a bővülés. A K&H szerint a növekedés az utazási kedv fokozódása mellett annak köszönhető, hogy egyre tudatosabbak az utazók.

2Másként vágnak neki az utazásoknak a nők és a férfiak

Az elmúlt három évben külföldre utazó 30-59 éves magyarok 85 százaléka szokott rendszeresen utasbiztosítást kötni.

A nők 90 százalékának volt utasbiztosítása, míg a férfiaknál 79 százalékos volt ez az arány. A nők tehát még elővigyázatosabbak, ha utazásról van szó.

– derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

A részletes eredményekből az is látszik, hogy az érintettek 62 százaléka köt minden esetben utasbiztosítást, 23 százaléka viszont csak a hosszabb és távolabbi utak esetében élt ezzel a lehetőséggel. Az utazók 15 százaléka pedig sosem kötött még utasbiztosítást.

Poggyászlopás, kórházi kezelés

Kaszab Attila, a K&H vezérigazgató-helyettese, a nem-életbiztosításokért felelős vezetője szerint egyre tudatosabbak az utazók, azaz egyre többen gondolnak az utazás előtt a biztosításra is. Fontos, hogy még a néhány napos utazásoknál is érdemes megkötni a biztosítást, mert egy hirtelen jött fogfájás, kéz- vagy lábsérülés kezelése is jelentős kiadást kényszeríthet az érintettekre.

  • Az elmúlt három évben külföldön nyaralók esetében egyébként a leggyakoribb káreseménynek a poggyász eltulajdonítása vagy sérülése bizonyult: a megkérdezettek 13 százalékával fordult elő.
  • Betegség vagy baleset miatti kórházi ellátásra az érintettek 9, illetve 4 százalékánál volt szükség.
  • Valamilyen értéket – például pénzt vagy fényképezőgépet – pedig már 9 százaléktól loptak el. A megkérdezettek 5 százaléka szorult már külföldön jogi segítségre.

Főleg az Interneten keressük az utasbiztosítástokat

Nagyjából ugyanannyian voltak, akik minden utazásukhoz ugyanazt a biztosítót választják (38%) és azok, akik akár minden alkalommal más mellett döntenek (39%). A biztosító kiválasztásához a legtöbben – 79 százalék – még mindig az internetes összehasonlító oldalakhoz fordulnak segítéségért, 60 százalék hagyatkozik a családtagok vagy ismerősök tapasztalatára, míg 47 százalék a biztosítók honlapján nézelődik.

Vissza

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...