A Magyar Nemzeti Bank 35 millió forint felügyeleti és 26 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Allianz Biztosítóra – közölte az MNB hétfőn az MTI-vel.
A helyszíni ellenőrzésre is kiterjedő jegybanki vizsgálat szerint az Allianz többször nem tájékoztatta ügyfeleit, illetve a kötvény- és kárnyilvántartót egyebek közt a szerződések létrejöttéről, díjhátralékáról vagy megszűnéséről. Hiányosnak találták az adatfeldolgozási, nyilvántartási, ellenőrzési rendszert, valamint a panaszkezelést is.
Súlyosbító tényezőként értékelték, hogy a biztosító adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszere több alkalommal huzamosabb időn át nem támogatta a jogszabályszerű működést. Szintén súlyosbító körülménynek számítottak a biztosítási szerződések elemei kapcsán feltárt hiányosságok, illetve az adatszolgáltatási problémák.
Enyhítő körülmény ugyanakkor, hogy az Allianz számos esetben jelezte korrekciós intézkedéseit a feltárt hiányosságoknál – tették hozzá.
A közlemény szerint a biztosítónak szeptember 30-ig kell beszámolnia azokról az intézkedéseiről, amelyekre a jegybank kötelezte.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.