Kövesse Facebook oldalunkat!

A Magyar Biztosítók Szövetsége adatai szerint tavaly a szövetséghez tartozó tagok díjbevétele 4,8 százalékkal haladta meg az előző évit, elérte az 1242 milliárd forintot.

Hirdetés (x)

A Mabisz MTI-nek küldött csütörtöki közleményében ismerteti, a szövetségnek 22 tagja van, közülük 17 magyarországi székhellyel rendelkező biztosító részvénytársaság, kettő Magyarországon bejegyzett kölcsönös biztosító egyesület és három fióktelep szervezeti formában működik.

Pandurics Anett, a Mabisz elnöke a közleményben hangsúlyozta, hogy a szektor a tavalyi járványveszély idején is felkészültnek, felelősnek és válságállónak bizonyult.

  • A tájékoztatás szerint ismét a nem-élet üzletág díjbevételei gyarapodtak nagyobb ütemben, 5,2 százalékkal 683,6 milliárd forintra.
  • Az élet üzletágé 4 százalékkal nőtt, 556,7 milliárd forintra, köszönhetően a befektetéshez kötött termékek, valamint a nyugdíjbiztosítások erős növekedésének.

A szerződések darabszáma ugyan nem emelkedett, viszont nőtt az egy szerződésre jutó díjbevétel.

A kedvező tendenciáknak köszönhetően a magyar lakosság nettó pénzügyi vagyonán belül az életbiztosítás tartalékok 2019-ig csökkenő aránya enyhe emelkedésnek indult

– írja a Mabisz közleményében.

Kifejtették, a nem élet üzletágon belül az utasbiztosítások piaca gyakorlatilag összeomlott, díjbevétele 59 százalékkal esett vissza. A nemélet-piac növekedése utasbiztosítások nélkül 6,8 százalék volt, miután szinte minden más nemélet-termékcsoport növekedni tudott. A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piac ugyan több mint 7 százalékkal nőtt, de az eredménykimutatást még tavaly is korrigálta a kgfb-díjbevételi statisztikákba beépülő biztosítási adó áthúzódó hatása, ezt kiszűrve mintegy 3 százalékos lett volna a növekedés.

A Mabisz adatai szerint Magyarországon az öt legnagyobb biztosító piaci koncentrációja 58,6 százalékot tett ki tavaly, ami kis mértékben csökkent az előző évi 60,1 százalékhoz képest.

Ismertetik, hogy a sorrend nem változott, továbbra is az Allianz piaci részesedése a legmagasabb, 15,6 százalék, azt követi a Generali csoport 14,7 százalékkal, majd az Aegon 11,1 százalékkal. Rajtuk kívül még a Groupamának van 10 százalék feletti piaci részesedése, 10,1 százalék.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...