Kövesse Facebook oldalunkat!

A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából. A cégek várakozásai továbbra is pozitívak: a következő egy évre  átlagosan 6,5 százalékos árbevétel-bővüléssel és 3,6 százalékos profitnövekedéssel számolnak.

A K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményei alapján mérsékelten csökkent a hazai kkv szektor árbevétel- és nyereségvárakozása a következő évre.

  • A várt árbevétel-növekedés mértéke 7,1 százalékról 6,5 százalékra, a várt profitnövekedés mértéke pedig 4,7 százalékról 3,6 százalékra csökkent az előző év azonos időszakában mért értékhez képest.
  • Az előző negyedévben a kilátások kedvezőbbek voltak, ugyanis 8,8 százalékos árbevétel, és 5,3 százalékos nyereségvárakozással számoltak a cégek.

A szolidabb várakozások hátterében az állhat, hogy a cégek szerint a vírusjárvány miatti legnagyobb pénzügyi kiesés már megtörtént, a felmérés szerint a vírusjárvány következtében átlagosan 22 százalékkal csökkent a bevételük, amelynek áthidalására a hitelfelvételben gondolkodó cégek 84 százaléka hatékony megoldásnak tartja az NHP Hajrá programot

– mondta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. 

Az ipari cégek a legbizakodóbbak

A kkv-k árbevétel várakozásait tekintve a kisvállalkozások a legbizakodóbbak, ugyanis 7,6 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak. Őket 5,9 százalékkal követik a középvállalatok, illetve a mikrovállalkozások, akik árbevétel-növekedés várakozása 5,8 százalékra tehető. A szektorok közül 7,7 százalékkal az ipar számít átlag feletti árbevételre. A kereskedelmi szektor várakozásai egyébként 5,6 százalékról 6 százalékra növekedtek 2019 második negyedévéhez képest, az előző negyedévben viszont a kereskedelem számolt a legnagyobb mértékű árbevétel-növekedéssel (11,9 százalék).

Az eredményvárakozások tekintetében a mikrovállalkozások a legoptimistábbak, akik 4 százalékos profitnövekedéssel számolnak, a közép, illetve kisvállalkozások ettől némileg alulmaradnak. Ágazatok szerint az ipari cégek várnak átlag feletti, 4,1 százalékos profitnövekedést, és ők maradnak el legkevésbé az egy évvel korábbi várakozásaiktól.

Bár a kutatás nem tér ki az alszektorok vizsgálatára, a vírusjárvány következtében főként a turizmusban, autóiparban, ingatlanszektorban jelentős forgalomesés volt tapasztalható, ezért a visszarendeződés várhatóan hosszabb időt vesz igénybe.

– egészítette ki az eredményeket Kökény Roland.

A jelenlegi kutatásban azt is megvizsgálták, hogy hogyan alakult a cégek árbevétele a járvány hatására.

  • Általánosságban 10-ből 6 cég számolt be arról, hogy valamilyen mértékben csökkent az árbevétele, átlagosan 22 százalékkal.
  • A legnagyobb mértékű csökkenés a szolgáltatószektorban és a kereskedelemben tapasztalható (25 százalék és 23 százalék), legkevésbé pedig az ipart és a mezőgazdaságot érintette (15 százalék és 6 százalék). A

likviditási nehézségek javítására az egyik legnépszerűbb megoldás az NHP Hajrá program, amely iránt áprilisi indulása óta egyre nagyobb igény mutatkozik. Jelenleg a kkv-k 13 százaléka szeretne külső forrást igénybe venni, közülük 84 százalék mondta azt, hogy fontolóra veszi az NHP Hajrá programban való részvételt.

– foglalta össze az eredményeket Kökény Roland.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...