Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyarországi használtautó-piac megtorpant, de a jó minőségű használt autók árában nem tapasztalható komoly mozgás a Das WeltAuto szerint.

Frank György, az országos hálózattal rendelkező cég márkaigazgatója szerint az újautógyártás átmeneti felfüggesztése miatt is sokan fordulhatnak a már piacon lévő autók felé, ez pedig stabilizálhatja a másodkézből származó gépkocsik értékét. Emlékeztetett arra, hogy a 2008-2009-es válság idején sem esett a fiatal, nulla-hat év közötti korú használt autók értéke.

Beszámolt arról, hogy a Das WeltAuto hálózatához tartozó kereskedők jelenleg a korábbi eladásaik harminc-negyven százalékát tudják teljesíteni. Sokan elhalasztották ugyan az autóvásárlást a veszélyhelyzet miatt, azonban amint a bevezetett korlátozások csökkennek, gyorsan erőre fog kapni a használtautó-forgalom – vélekedett a márkaigazgató.

Kitért arra, hogy a gyengélkedő forint-árfolyam miatt a külföldi kereskedők ismét megjelentek Magyarországon, és viszik a hosszabb állásidejű autókat.

A közlemény idézi a Datahouse adatait, amely szerint az idén az első három hónap során 189 924 használt autó cserélt gazdát Magyarországon, magánimport útján pedig a 2019 első negyedévinél 4 százalékkal kevesebb – összesen 37 759 használt autó – érkezett.

Márciusban 23,5 százalékkal esett vissza a használtautó-átírások száma, azonban a 10 százalék fölötti januári és februári emelkedésnek köszönhetően negyedéves összesítésben mindössze 0,4 százalékkal maradt el a tavalyi év hasonló időszakának adatától.

A DasWeltAuto a Volkswagen csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága, amely 30 értékesítőhellyel rendelkezik országszerte. A hálózat 2019-ben 7500, állapotfelmérésen átesett, szervizelt, garanciális használt autót értékesített.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...