A Pannon-Safe egy korábbi blogbejegyzésében már felhívta a figyelmet arra, hogy, mire érdemes figyelni, ha használt autót veszünk. 2019. januártól viszont egy további segítséget kapunk ehhez az államtól, ami ráadásul ingyenes. Ez a Jármű Szolgáltatási Platform (JSZP).

A lekérdezés rengeteg adatot tartalmaz az autó előéletét illetően, a műszaki vizsgákon készült fényképekkel együtt. Korlátlan számú rendszámot kérdezhetünk le, a használatához csupán egy Ügyfélkapu belépés szükséges – írja a Pannon-Safe.

Hogyan érheted el?

  • 1. lépés: Kattints ide!
  • 2. lépés: Pipáld ki, hogy milyen infókra vagy kíváncsi (nyugodtan pipáld ki mindet).
  • 3. lépés: Írd be a keresett rendszámot! Figyelj a helyes formátumra, a rubrika mellett találsz súgót. Nagy előnye egyébként a rendszernek, hogy az alvázszám alapján összekötésre kerülnek a különböző adatok, tehát a kiválasztott autó hiába kapott adott esetben új rendszámot, meglesznek az infók az előéletére vonatkozóan is.
  • 4. lépés: Tekintsd meg a letöltött PDF-et!

KORÁBBAN ÍRTUK

Szexy-e a biztosítási szakma? A PANNON-SAFE toborzási technikái sok mindent elárulnak

Az idén húszéves PANNON SAFE kollégákról biztosítási körökben azt beszélik, jól képzett és felkészült szakemberek. Az alkuszcég ma is stabilan ugyanazt a kiszámítható jutalékmegosztási feltételeket kínálja dolgozóinak, mint sok-sok évvel ezelőtt.

Nyugdíjba mennél 30-40 évesen? Matek az egész: a PANNON-SAFE már kisütött valamit

A mókuskerékből való kiszállás régóta foglalkoztatja a ... nos, nagyjából mindenkit, aki benne van. Egy Észak-Amerikában indult mozgalom van terjedőben Európában is, amelynek több sikeresen idő előtt nyugdíjba vonult tagja hírdeti, hogy néhány – módszereiben egyszerű, betartásában nehéz – alapelv segítségével sok ember számára elérhetővé válhat, hogy az unott, fárasztó munkáját egy kellemes és jobb életre cserélje.

A 4+1 legfontosabb dolog, amit mindenképpen ellenőrizned kell

1. A kilométeróra állása

Első dolgunk legyen a hirdetéssel összeegyeztetni. Tudjuk-tudjuk, állapotot veszünk nem km-t, de ki tudja, mi van még ott elrejve, vagy ideiglenesen javítva/megoldva, ahol már az órát is simán megtekerték.

Itt egy hibába szaladhatunk bele, még futnak olyan autók az utakon, ahol a km-számláló csak 5 számjegyet számol (pl. az idősebb Swiftek), bár ehhez is adhat némi támpontot a lekérdezés.

És még egy fontos dolog: volt-e a jármű valaha taxi?

Ha most nem tűnik taxinak a lekérdezett autó, az sokszor együtt jár a tekeréssel, hiszen a magyar piacon a 300.000 feletti futású autókra – sokszor indokolatlanul – rá se néznek a vevők, ezt pedig egy eladósorba kerülő taxi általában már megfutotta. Emellett reméljük, nem kell részletezni, mekkora különbség lehet egy 10 éves „sima” használtautó és egy 10 éves taxis előélet között a rengeteg belvárosi lámpázós közlekedés miatt.

– tanácsolja a Pannon-Safe.

2. A képek

A műszaki vizsgán készült képeken feltűnhetnek az esetleges kisebb módosítások (ködlámpa, vonóhorog, törött/cserélt elemek). A képekről kiderülhet, hogy az autó esetleg korábban már teljesen össze volt törve.

A másik érdemi változás pedig a szín. Ha korábban más színű autóval találkozunk akkor vegyük figyelembe, hogy nettó esztétikai megfontolásból nagyon kevés autó cserél színt, érdemes gyanakodnunk.

3. Forgalomban van-e?

Ha jelenleg nincs forgalomban, annak több oka is lehet. Ami biztos, hogy újra forgalomba kell helyeztetni, ami költségekkel járhat. Emellett előfordulhat, hogy korábban többször kivonásra került az autó, ami hányattatott sorsot jelezhet, kérdezzünk utána.

4. Biztosítás és kártörténet

A káresemények mostantól jól ellenőrizhetőek lesznek majd, de csak a 2019 január 1-től bekövetkezettekről találhatóak adatok, így jelenleg ez a rész nem sok támpontot ad. A jövőben azonban az egyik leghasznosabb része lehet a lekérdezésnek – hívja fel a figyelmet a Pannon-Safe.

+1. A rendszám

A JSZP megjelenése óta előszeretettel kezdték a képes autóhírdetéseken eltakarni, vagy kisatírozni az autó rendszámát, ha ilyen után érdeklődünk, a személyes megtekintés előtt mindenképp kérjük el a rendszámot. Ha az eladó/tulaj vonakodik megadni azt, az intő jel lehet, adott esetben meg is spórolhatjuk így a megtekintésre szánt időt és utat.

Örülünk a JSZP megjelenésének, és bízunk benne, hogy tisztulhat az itthoni használtautó piac – nyilatkozta a Pannon-Safe – viszont az utóbbi években is csak egyre emelkedő számú külföldről behozott használtautó esetén továbbra is a sötétben tapogatózik az átlag vásárló.

Ilyenkor legyünk figyelmesek, felkészültek, ne sajnáljuk a pénzt a vásárlás előtti átnézetésre sem!

Nyitókép: Pixabay.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...