A szaporodó hekkertámadások, adatlopások, internetes zaklatások elleni védelem, a biztonságos online környezet megteremtése érdekében indított kampányt a UNICEF a Generali Biztosítóval – közölte a biztosító az MTI-vel csütörtökön.
Évente mintegy 500 millió felhasználói adatot lopnak el
10 másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350 százalékkal nő. Magyarországon 2017-ben csaknem 30 000 bankkártyás visszaélést regisztráltak. Mindeközben a vállalati rendszerek ellen irányuló kibertámadások száma is jelentősen növekszik, 2016-2017 között megduplázódtak, és előrejelzések szerint 2021-re 6000 milliárd dollárnyi kárt okoznak majd globálisan.
A fiatalok a legaktívabbak az interneten, ők vannak kitéve a legtöbb veszélynek is
- Kutatások szerint minden negyedik magyar fiatal egész nap elérhető online, 88 százalékuk pedig naponta több alkalommal is aktívan jelen van az interneten.
- Az Eurostat egy 2017-es jelentése szerint a magyar fiatalok használják a legnagyobb arányban a közösségi médiát az Európai Unió tagállamai közül.
- Felmérések szerint Magyarországon minden harmadik gyereknek volt már része internetes zaklatásban: online kirekesztésben, magánjellegű információkkal való visszaélésben, internetes bántalmazásban, és csupán minden tizedik gyermek kért segítséget, a szülőknek pedig mindössze fele tud arról, hogy gyermeküket bántalmazás érte.
Már apró lépésekkel is erősíthető a gyermekek online biztonsága
Hangsúlyozzák, hogy bár a probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, már apró lépésekkel is erősíthető a gyermekek online biztonsága, erre hívja fel a figyelmet az UNICEF most induló #nemvagyegyedül kampánya a Generali Biztosító közreműködésével.
Ennek keretében kisvideókkal és közérthető, egyszerűen alkalmazható tippekkel hívják fel a figyelmet az adatok védelmének fontosságára.
Fotó: Freepik
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.