A Sikeres Alkusz cikksorozat első ötletét olvashatod itt. Előre figyelmeztelek, hogy nem minden ötlet lesz olyan, hogy azt minden biztosítási üzletkötő azonnal meg tudja valósítani, mivel elképzelhető, hogy valamilyen extra tulajdonság, ismeret, jártasság vagy képesség szükségelteik hozzá. Az is igaz viszont, hogy tanulni sosincs késő, és a tanulás a legjobb befektetések egyike.

Mire figyelj még…

Figyelj arra, is, hogy az ötlet önmagában még kevés, kell még hozzá valami fontos: TE! Az ötletek megvalósításának módját embere válogatja, szóval a HOGYAN-ban mindig lesznek különbségek. Ennek a cikknek az a célja, hogy az öltet morzsáját elültessem az olvasóban, hogy sikeresebb alkusz váljék belőle.

Ha pedig sikeres alkusz vagy, akkor boldog vagy, érzed belül, hogy az életednek van értelme, azaz jól döntöttél, hogy ezt a szakmát választottad, a munka után pedig jól esik az a “valami”, amit éppen levezetésként csinálsz.

1. ötlet: Ha Facebookra posztolsz, tedd okosan!

Sok alkusznak van más saját céges Facebook oldala, (Tehát nem a saját profilra gondolok, hanem arra, ami az alkuszi tevékenység miatt a vállalkozásnak lett csinálva.) amin különböző időközönként posztol vagy oszt meg tartalmakat több-kevesebb sikerrel. 

Az utóbbi időben átnéztem jó pár alkusz Facebook porfilját és azt láttam, hogy a megosztásokra nem érkezik sem lájk, sem komment, vagy csak nagyon kis mértékben.

Ha még nincs ilyen külön Facebook oldala az alkuszcégednek / biztosításközvetítő vállalkozásodnak, nosza akkor gyorsan csinálj egyet!

4+1 ötlet, amivel nagyobb lehet az aktivitás egy biztosítási üzletkötő Facebook oldalán

1. Bevezető írása – Hogyan posztoljak a Facebook-ra?

Mielőtt megosztasz egy cikket, írj bevezetőt! A promóciós szöveg írása azért nagyon fontos, mert nélküle „halott” a poszt, különben csak kiraktad az idővonaladra mint egy zsák krumplit. Ha viszont írsz 2 sornyi bevezetőt, azzal életre kelted a posztot: személyesebb lesz és az oldalad követői sokkal jobban fogják érezni, hogy ez bizony hozzájuk szól és rákattintanak arra, amit megosztottál.

A lényeg, hogy interakciót generáljunk, (Lájkot, kommentet vagy megosztást) mert ez esetben a Facebook több ember elé „teszi ki” azt, amit posztoltunk.

Az sem mindegy milyen a bevezetőd: sokan ott követik el a hibát, hogy csak annyit írnak: „Hűha!”, meg „Érdekes”, vagy „De szép”. Ez viszont rendkívül kevés, így nem lesz interakció! Törekedj arra, hogy megszólítsd az ügyfeleidet / követőidet: a promóciós szövegbe érzelmeket kell csempészni vagy kérdést kell feltenni, hiszen a lényeg, hogy minél több like, megosztás, hozzászólás érkezzen!

2. Vegyes tartalmak – Milyen típusú tartalmakat posztoljak?

A Facebook folyamatosan változtatja azt az algoritmust, ami eldönti, hogy egy adott posztot hány ember előtt jelenítsen meg. Idén év elején is volt egy változás, de az év folyamán biztos, hogy lesz még több is. Ezeknek a változtatásoknak általában az a célja, hogy kevesebb felesleges tartalmat jelenítsen meg a rendszer a felhasználók előtt. Egy tartalom akkor felesleges, ha nem nézik meg azaz, ha nem kattintanak rá. Tehát ha olyan dolgot posztolsz, ami nagy valószínűséggel nem lesz érdekes az oldalad követőinek, akkor a Facebook csak elvétve, itt-ott egy pár alkalommal fogja megjeleníteni – még akkor is ha Te azt gondolod hogy az fontos.

De honnan tudja a Facebook, hogy mi az, ami fontos és mi nem? Hidd el tudja! Emberek ezrei dolgoznak azon, hogy olyan algoritmusa legyen ennek a közösségi média platformnak, hogy tudja. Ezért jobb ha olyat posztolsz, ami érdekes a követőidnek, ügyfeleidnek, illetve megpróbálod olyan módon posztolni, hogy felkeltse az érdeklődésüket.

Érdemes többféle tartalmat vegyesen posztolni: a követők/ügyfelek örülnek, ha a cikkek mellett időnként mást is látnak, pl. képeket vagy videókat. Nagyon népszerűek a ÉLŐ (live) videok is. 

3. Időpontok keresése – Hány órakor érdemes posztolni?

Az egyik legérdekesebb kérdés, hogy mikor posztoljunk? Ehhez persze lehet, hogy előbb azt kellene inkább tisztázni, hogy mikor ne posztoljunk?

  • Nem javaslom tehát, hogy éjfél és reggel 6 között bármit is „kitegyünk”, mert nagyon nem fogja látni senki sem, legfeljebb az, aki holdkóros: a többiek ugyanis alszanak. Maradt tehát a reggel 6 és éjfél közötti időszak (de ezt most nagyon leegyszerűsítettem), viszont itt sem mindegy, hogy mikor.
  • Általában igaz, hogy hétköznapokon van egy reggeli időszak, amikor az ügyfeleid ránéznek az okostelefonjukra, hogy megtudják mi történt az éjszaka? (Ez olyan mint régen a reggeli hírek meghallgatása volt.) szóval ez a reggel 6:30 és délelőtt 9:30, 10:00 óra között időszak. Ilyenkor mennek munkába az emberek és nyomkodják a készülékeket buszon, villamoson. Biztos lehetsz abban, hogy ezeknek az embereknek legalább a fele a Facebook-ot nézi! Utána viszont már mindenki dolgozik. 
  • A következő lehetséges időszak, amikor érdemes tartalmat megosztani dél körül van, ilyenkor már lankad a figyelem, korog a gyomor és a követőid / ügyfeleid elkezdenek az ebédre koncentrálni, miközben – teljesen véletlenül – előkerül az okostelefon. Sokan ilyenkor is felmennek a Facebookra. Ez az időszak kb. délután 2:00 óra körül ér véget.
  • Ezek után még érdemes lehet a munkaidő vége környékén megpróbálkozni, kb 17:00 és 19:00 óra között, mivel a napi rutin letudása után ismét sokan nyomnak egyet kettő az okostelefonjukon.
  • Az egyik legjobb alakalom ha valaki az esti órákban posztol, főleg 19:00 óra után, este 23:00 óráig sokan ülnek ugyanis a képernyők előtt – akkro is ha épp nem otthon vannak. 

Hogy mi a legjobb időpont a posztolásra, azt mindenkinek magának kell kitapasztalnia, ehhez azonban jobban kell ismerni a követőket /ügyfelekt, hogy tudjuk mikor vannak a képernyő előtt.  

Egyszóval legideálisabb időpont a posztolásra a kora reggeli és az esti időpontok. Hétvégén ez annyiban változik, hogy többet is lehet posztolni, mert olyankor sokan ülnek otthon a képernyők előtt, főleg, ha esik az eső!

 

4. Minőségi tartalom – Honnan szerezzek releváns tartalmakat?

Talán az egyik legfontosabb mind közül, hogy amit megosztasz, az minőségi tartalom legyen! Ne áraszd el a ügyfeleid / követőidet mindenféle spam tartalmakkal. Pont ebben segít a Biztosító Magazin: Az itt olvasható cikkeket ugyanis olyan szemlélettel írjuk –  a kapott sajtóközleményeket pedig olyan szemlélettel fogalmazzuk át, egészítjük ki és magyarázzuk -, hogy a végeredmény a biztosítási üzletkötők és ügyfeleik számára is hasznos és érdekes legyen:

Nyugodtan oszd meg tehát a Biztosító Magazin tartalmait, az ügyfeleid imádni fogják!

+1. Ezeket a hibákat ne kövesd el ha a Facebookra posztolsz

  • NINCS VÁLASZ: Muszáj válaszolni a követőknek, legalább egy lájkal. A Facebook kiírja, hogy adott oldal mennyi idő múlva ad választ ha írnak , ez a válaszadási idő, vagy response time. Válaszolj a kérdésekre amint lehet, ugyanez vonatkozik az üzenetekre is, ne hagyj válasz nélkül semmit!
  • VITA A KOMMENTELŐKKEL: Posztolásnál a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy vitatkoznak a kommentelőkkel, de nem is akárhogyan. A végén pedig előfordul, hogy van hatalmadnál fogva kitiltod a kommentelőt. Ez soha nem vet jó fényt rád! A kommentelőkhöz hozzátenném még azt is, hogy nem érdemes kitörölni a negatív kommenteket sem, ezzel csak a statisztikákon rontanál! Csak akkor tilts ki valakit, ha nincs más lehetőséged.
  • HASONLÓ POSZTOK: Sokan követik el azt a hibát is, hogy csak egy típusú posztot tesznek közé, vagy képeket, vagy cikkeket. Gyakran posztolj képet, videót, szöveges tartalmat, cikket vegyesen!
  • TÚL GYAKORI POSZTOLÁS: Nem szerencsés, inkább komolytalan. Ezen kívül időigényes állandóan a gép előtt kell ülni, a posztok pedig nem kapnak csak pár lájkot, kommentet pedig semmit. 

Dióhéjban:

1. Írj bevezetőt ha megosztasz valamit!
2. Tapasztald ki, hogy mikor érdemes posztolni a Facebookra!
3. Posztolj vegyesen! Ossz meg linket, szöveget, képet, videót vegyesen!
4. Érdekes dolgokat posztolj: használd fel a Biztosító Magazin cikkeit!
5. Figyelj oda és próbáld meg elkerülni a hibákat!

Fotó: Freepik

További tippekért gyere vissza és olvasd a Biztosító Magazint minden nap! Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...