Magyarországon sok vállalat nem tudja, hogy az általa végzett tevékenység kutatási, fejlesztési (K+F) tevékenységnek minősülhet, amely alapján adókedvezményekre vagy készpénz támogatásra is jogosultak lehetnek, így növelhetnék versenyképességüket – ismerteti a Deloitte az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A K+F valamilyen tudományos vagy műszaki bizonytalanságon alapul, emellett újszerű és módszeresen végzett tevékenységet jelent – emelik ki a tanácsadó cég szakértői.
Horváth Roland, a Deloitte adóosztályának szenior menedzsere a közleményben rámutat: érdemes megvizsgálni egyebek között a termelési, logisztikai folyamatokat, hiszen a K+F tevékenység azonosítható akár egy létező technológia vagy folyamat kapcsán is, ahol szükség volt módosításra, ezáltal egy új megoldás/folyamat jött létre.
A közleményben ismertetik: a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) a potenciális K+F tevékenységek minősítését három típusú eljárás alapján végzi, majd hozza meg határozatát, szakvéleményét, amely valamennyi hatóság vagy bíróság előtt felhasználható. Egy projekt megkezdése előtt, közben vagy akár a befejezését követően is van lehetőség minősítési kérelem benyújtására.
A K+F folyamat megtalálásához át kell világítani a vállalatok tevékenységeit, és beazonosítani, mely területeken lehetnek K+F-nek minősülő projektek. Számos iparág területén azonosíthatóak ilyen projektek, legyen szó élelmiszeripari, gyártó, vagy akár szolgáltató vállalatról. A potenciális K+F tartalmú projektek azonosítását követően kezdődhet a minősítési eljárás a kiválasztott projektekre.
Mivel a Nemzeti Adó- és Vámhivatalra (NAV) is kötelező érvényű K+F minősítés az SZTNH-nál elérhető, így az esetleges adózási bizonytalanságok kezelhetők – jelezték a közleményben.
A Deloitte könyvvizsgálati, valamint adó- és egyéb tanácsadási, valamint jogi szolgáltatásokat nyújt számos iparágban, állami és magáncégek részére egyaránt. Több mint 150 országban van jelen hálózatán keresztül.
Nyitókép: Biztosító Magazin
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.