Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások eredményvárakozása és beruházási szándéka éves időtávon némileg javult tavaly novemberben a negyedévvel korábbihoz képest, miközben az árbevétel-előrejelzésük stagnált a K&H kkv bizalmi index legutóbbi felmérése alapján.

K&H hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a következő 12 hónapra vonatkozó várakozásokat összegző kutatás szerint a cégek 8,6 százalékos árbevétel-növekedésre és 4,4 százalékos profitbővülésre számítanak, a várt bevétel-növekedés az előző negyedéves felmérés óta nem változott, nyereségvárakozás kissé nőtt a korábbi 3,3 százalékhoz képest.

A közleményben idézték Rammacher Zoltánt, a K&H kkv marketing- és értékesítéstámogatási vezetőjét, aki elmondta: a cégmérettel párhuzamosan nő a pénzügyi eredményvárakozás is. A mikrocégek átlag alatti, 7,8 százalékos árbevétel- és 3,7 százalékos profitnövekedéssel számolnak, a kisvállalkozások 8,9 százalékos árbevétel- és 4,5 százalékos nyereségnövekedést várnak, míg a középvállalkozások 11,8 százalékos árbevétel-növekedést és a nyereség 7,4 százalékos emelkedését valószínűsítik.
Tavaly november végén az előző negyedévi 61 százalékhoz képest a cégek 66 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben készül valamilyen fejlesztésre.

A beruházásoknál 22 százalékról 29 százalékra nőtt a gépek, berendezések beszerzése, informatikai fejlesztéseket a cégek 29 százaléka tervez, 20 százalék készül a céges autóflotta cseréjére vagy bővítésére.

A K&H január eleji közlése szerint a mikro-, kis- és középvállalkozások egyéves várakozásait összegző bizalmi index az utolsó negyedévben mínusz 14-ről mínusz 7 pontra javult.

A K&H 2004 óta negyedévente készít felmérést a kkv-k várakozásairól, legutóbb 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság döntéshozóit kérdezték meg az Impetus Research bevonásával 2022. november 7-25. között. A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tíz gazdasági tényezőt vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok.

Nyitókép: Biztosító Magazin

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...