Kövesse Facebook oldalunkat!

A GKI kereslet előrejelző modellje szerint 2022 második fél évében emelkedhet az új autók iránti kereslet az év első hat hónapjához képest, és a 2021-es adatokhoz viszonyítva, de még így is jelentősen elmarad a világjárvány előtti értékesítési szintektől.

A Datahouse adataira hivatkozva azt írták, hogy a második negyedévben 8621 új autót adtak el, ami 12 százalékos csökkenés éves összevetésben és 4 százalékkal alacsonyabb az első negyedévhez viszonyítva, amikor 9007 új autó talált gazdára.

A GKI saját kereslet előrejelző modellje szerint a harmadik negyedévben 11 800, a negyedik negyedévben pedig 10 700 darab eladása valószínű. Éves szinten az értékesítés valamivel több, mint 40 100 lehet (40 128). Összehasonlításképp,

Az újautó-értékesítés a 2019-es rekord 63,7 ezerről 2021-re 36,5 ezerre zuhant, ami 43 százalékos csökkenés.

A GKI szerint a háztartások újautó-piaci keresletét a közelmúltban és várhatóan a közeljövőben is erősen turbulens hatások befolyásolják. Az év elején kapott transzferek (pl. adóvisszatérítés) fogyasztásgeneráló hatása ellen hat a gyorsuló infláció, a rezsicsökkentés részleges feladása, valamint az újautó-árak számottevő emelkedése.

Ilyen gazdasági környezetben erősödnek a lakosság magatartásának óvatossági elemei, melyek szintén kereslet visszafogó tényezők

– tettéjk hozzá.

Kínálati oldalon az orosz-ukrán háború okozta ellátási zavar és a nyersanyagok világpiaci árának a megugrása hat negatívan. Az Ukrajnában előállított járműipari részegységek (például kábelkötegek) szállításának leállása miatt (miközben eddig is félvezető-hiány volt) nagyszámú nyugat-európai, azon belül különösen német gyártó kénytelen hosszabb-rövidebb időre csökkenteni a termelést – áll a GKI elemzésében.

Nyitókép: Unsplash.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...