Kövesse Facebook oldalunkat!

Az emberek 27 százalékával már előfordult, hogy akaratlanul bekapcsolva felejtett egy elektronikus eszközt, mikor elment otthonról, de lényegesen többen vannak azok, akik félnek attól, hogy ez előfordul velük. Sokan aggódnak a nyitva felejtett ajtók és ablakok miatt is, és hogy emiatt betörések és vihar- vagy tűzkárok áldozataivá válnak. Idén az otthon elhagyását kísérő stresszhelyzetekre, azaz a FOLO-jelenségre (Fear of Leaving On) reagál az Aegon Biztosító kármegelőzési kampánya. A Nagy Alexandra színésznő főszereplésével, és az ORFK Országos Bűnmegelőzési Tanáccsal való együttműködésben készült edukációs filmekkel az Aegon támogatni kívánja az otthonok biztonságát és ügyfelei nyugalmát.

A FOLO-félelmek közül Magyarországon a legerősebb a betöréssel kapcsolatos: az emberek fele tart attól, hogy nyitva hagyja a bejárati ajtót vagy az ablakot távozáskor, és ezzel potenciálisan megágyaz egy betörésnek. A jelenséget erősíti, hogy a home office miatt megkopik az otthon elhagyásának a rutinja, ráadásul az otthoni munkával együtt jár, hogy nem zárjuk az otthonainkat, a munka miatt pedig gyengül a figyelem. Az ünnepek közeledtével tovább erősödnek ezek a kockázatok.

A második legerősebb félelem a vihar- és tűzkárokhoz köthető, ide vezethetnek a nyitott ablakok, illetve a bekapcsolva hagyott sütő és vasaló. Az emberek 27 százaléka vállalja nyíltan, hogy előfordult már vele, hogy bekapcsolva felejtette valamelyik elektronikus eszközét otthona elhagyásakor.

Annak ellenére, hogy a tűzesetek és a viharkárok elkerülése különösen fontos a válaszadók számára, és igyekeznek a nyílászárók megfelelő zárásával, illetve az elektromos hálózat karbantartásával csökkenteni a veszélyeket, a mindössze 71 százalékuk rendelkezik lakásbiztosítással – derült ki a kutatás adataiból. Minden negyedik embernek már van saját tapasztalata az otthoni káreseménnyel kapcsolatban, a megkérdezettek 33 százalékának közvetett tapasztalatai vannak, míg 42 százalékának még nincs tapasztalata ezzel kapcsolatban.

A nyitva hagyott ajtó és ablak kiemelkedő, mint az aggódás forrása a megkérdezettek 51, illetve 39 százaléka említette. De a bekapcsolva hagyott sütő, a megkérdezettek 30, a bedugva felejtett vasaló 22 százalékát foglalkoztatja.

Vezető lakásbiztosítóként az Aegon fontos ügynek tartja, hogy biztonságosabbá és stresszmentesebbé tegye a mindennapokat.  Ezért indítottunk edukációs kampányt az ilyen stresszhelyzetek csökkentése érdekében. A technológia is segíthet: rengeteg, a FOLO-jelenséghez köthető stressz csökkenthető az olyan technológiai újítások révén, mint az elektronikai eszközök áramtalanítása wi-firől vezérelhető okos konnektorral, vagy a távolról zárható elektromos ajtózárak és beengedő rendszerek felszerelése.

– mondta a kutatás adatai kapcsán Szombat Tamás, az Aegon Biztosító vezérigazgató-helyettese.

‘Az otthonod biztonsága sokszor csak egy kis figyelmen múlik! KÁR a para! – Tégy tudatosan a biztonságodért!’ – ez lett az edukációs filmek fő üzenete. A kampány céljaihoz csatlakozott az ORFK Országos Bűnmegelőzési Tanácsa is.

A Rendőrség számára elsődleges prioritás az állampolgárok biztonsága és biztonságérzete, ezért fontos minden olyan kezdeményezés, amelynek révén megelőzhetők a bűncselekmények. Az áldozattá válás megelőzéséhez az első hatékony lépés, ha nem könnyítjük meg az elkövetők dolgát, ezért nagyon fontosnak tartjuk az erre irányuló edukációt.

– mondta el Oláh-Paulon László – rendőr alezredes, az ORFK Bűnmegelőzési Osztályának vezetője

A humoros edukációs kisfilmek, amelyek a FOLO jelenség tipikus élethelyzeteit mutatják be, Nagy Alexandra színésznő, műsorvezető főszereplésével készültek, aki maga is átélt már hasonló helyzeteket.

A filmben szereplő szituációk mindenki számára ismert helyzetek lehetnek, olykor velem is megtörténnek, így tökéletesen átélhettem a főszereplő feszültségét! Szinte nem tudok úgy elmenni otthonról, hogy ne törne rám a gondolat, hogy bezártam-e az ajtót, kihúztam-e a vasalót a konnektorból. Örülök, hogy része lehetek ennek a fontos kezdeményezésnek.

– mondta Nagy Alexandra.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...