Az emberek 27 százalékával már előfordult, hogy akaratlanul bekapcsolva felejtett egy elektronikus eszközt, mikor elment otthonról, de lényegesen többen vannak azok, akik félnek attól, hogy ez előfordul velük. Sokan aggódnak a nyitva felejtett ajtók és ablakok miatt is, és hogy emiatt betörések és vihar- vagy tűzkárok áldozataivá válnak. Idén az otthon elhagyását kísérő stresszhelyzetekre, azaz a FOLO-jelenségre (Fear of Leaving On) reagál az Aegon Biztosító kármegelőzési kampánya. A Nagy Alexandra színésznő főszereplésével, és az ORFK Országos Bűnmegelőzési Tanáccsal való együttműködésben készült edukációs filmekkel az Aegon támogatni kívánja az otthonok biztonságát és ügyfelei nyugalmát.
A FOLO-félelmek közül Magyarországon a legerősebb a betöréssel kapcsolatos: az emberek fele tart attól, hogy nyitva hagyja a bejárati ajtót vagy az ablakot távozáskor, és ezzel potenciálisan megágyaz egy betörésnek. A jelenséget erősíti, hogy a home office miatt megkopik az otthon elhagyásának a rutinja, ráadásul az otthoni munkával együtt jár, hogy nem zárjuk az otthonainkat, a munka miatt pedig gyengül a figyelem. Az ünnepek közeledtével tovább erősödnek ezek a kockázatok.
A második legerősebb félelem a vihar- és tűzkárokhoz köthető, ide vezethetnek a nyitott ablakok, illetve a bekapcsolva hagyott sütő és vasaló. Az emberek 27 százaléka vállalja nyíltan, hogy előfordult már vele, hogy bekapcsolva felejtette valamelyik elektronikus eszközét otthona elhagyásakor.
Annak ellenére, hogy a tűzesetek és a viharkárok elkerülése különösen fontos a válaszadók számára, és igyekeznek a nyílászárók megfelelő zárásával, illetve az elektromos hálózat karbantartásával csökkenteni a veszélyeket, a mindössze 71 százalékuk rendelkezik lakásbiztosítással – derült ki a kutatás adataiból. Minden negyedik embernek már van saját tapasztalata az otthoni káreseménnyel kapcsolatban, a megkérdezettek 33 százalékának közvetett tapasztalatai vannak, míg 42 százalékának még nincs tapasztalata ezzel kapcsolatban.
A nyitva hagyott ajtó és ablak kiemelkedő, mint az aggódás forrása a megkérdezettek 51, illetve 39 százaléka említette. De a bekapcsolva hagyott sütő, a megkérdezettek 30, a bedugva felejtett vasaló 22 százalékát foglalkoztatja.
Vezető lakásbiztosítóként az Aegon fontos ügynek tartja, hogy biztonságosabbá és stresszmentesebbé tegye a mindennapokat. Ezért indítottunk edukációs kampányt az ilyen stresszhelyzetek csökkentése érdekében. A technológia is segíthet: rengeteg, a FOLO-jelenséghez köthető stressz csökkenthető az olyan technológiai újítások révén, mint az elektronikai eszközök áramtalanítása wi-firől vezérelhető okos konnektorral, vagy a távolról zárható elektromos ajtózárak és beengedő rendszerek felszerelése.
– mondta a kutatás adatai kapcsán Szombat Tamás, az Aegon Biztosító vezérigazgató-helyettese.
‘Az otthonod biztonsága sokszor csak egy kis figyelmen múlik! KÁR a para! – Tégy tudatosan a biztonságodért!’ – ez lett az edukációs filmek fő üzenete. A kampány céljaihoz csatlakozott az ORFK Országos Bűnmegelőzési Tanácsa is.
A Rendőrség számára elsődleges prioritás az állampolgárok biztonsága és biztonságérzete, ezért fontos minden olyan kezdeményezés, amelynek révén megelőzhetők a bűncselekmények. Az áldozattá válás megelőzéséhez az első hatékony lépés, ha nem könnyítjük meg az elkövetők dolgát, ezért nagyon fontosnak tartjuk az erre irányuló edukációt.
– mondta el Oláh-Paulon László – rendőr alezredes, az ORFK Bűnmegelőzési Osztályának vezetője
A humoros edukációs kisfilmek, amelyek a FOLO jelenség tipikus élethelyzeteit mutatják be, Nagy Alexandra színésznő, műsorvezető főszereplésével készültek, aki maga is átélt már hasonló helyzeteket.
A filmben szereplő szituációk mindenki számára ismert helyzetek lehetnek, olykor velem is megtörténnek, így tökéletesen átélhettem a főszereplő feszültségét! Szinte nem tudok úgy elmenni otthonról, hogy ne törne rám a gondolat, hogy bezártam-e az ajtót, kihúztam-e a vasalót a konnektorból. Örülök, hogy része lehetek ennek a fontos kezdeményezésnek.
– mondta Nagy Alexandra.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.