Az április elsejei biztosító-fúzió után először lépett a sajtó nyilvánossága elé az új társaság menedzsmentje, és osztott meg információkat az egyesülés körülményeiről, valamint a biztosító társaság terveiről. A Vienna Insurance Group minden bizonnyal szakít a korábban alkalmazott multibrand stratégiával: az (új) Union Biztosítónak így sokkal karakteresebb megjelenése lehet majd a hazai piacon.
Régi-új tagok a menedzsmentben
Ismerős arcokkal találkozhatunk az Union Biztosító boardjában: az elnök-vezérigazgató Lehel Gábor – a biztosító korábbi vezérigazgatója – maradt, az igazgatósági tagok között megtaláljuk Raveczky Zsoltot, az Erste Biztosító korábbi vezérigazgatóját és Vadas-Földvári Anettet, a Vienna Life igazgatóságának korábbi elnökét, valamint Almássy Gabriellát és Sziglová Renátát is.
Robot is került az új csapatba, az ő neve Emese, aki tulajdonképpen egy mesterséges intelligenciára épülő alkalmazás
- Jelenleg ugyan még csak teszt jelleggel, de különböző mesterséges intelligencia alapú, hatékonyságnövelő megoldásokat is elkezdett használni az Union Biztosító, az egyik köztük az Emese nevet kapta.
- Sokat mozdult a biztosító az ügyfelek irányába, a termékcentrikus paradigmáról folyamatosan térnek át az ügyfélközpontú megoldások felé.
- Mivel a társaság célja a kétszámjegyű piaci részesedés elérése – konkrétan a 10 százalék – ezért elengedhetetlen, hogy a szervezet belső folyamatait folyamatosan fejlesszék: digitalizáljanak, automatizáljanak és növeljék saját hatékonyságukat.
Nem álom a 10 százalékos piaci részesedés
A három társaság együttesen – az elmúlt évben – már 8 százalék fölé emelkedett, így a kilátások kedvezőek és a motiváció is ott csillog az új vezetőség szemében – rajtuk így biztosan nem fog múlni. Az élet ágban és az egyszeri díjbevételekben egyéként már 2017-ben is 10% százalék fölött teljesítettek.
Elkelt a Kálvin tér (egyik) ikonikus épülete
Szintén tavaly történt még, hogy az Union Biztosító megvásárolta a Kálvin tér egyik kristálypalotáját, amit korábban csak bérelt. A biztosító társaság így már tényleg telken belül van. Az épület homlokzatát díszítő Union Biztosító logó is biztosan marad – csak valószínűleg kap majd némi ráncfelvarrást az arculati megújulás során. A Vienna Life márkanév kivezetésre kerül, az Erste brand viszont úgy tűnik egyelőre megmarad: az Erste Bankban értékesített biztosítási termékek esetében találkozhatunk majd vele.

Így élték meg cégen belül
- Jogi szempontból a Vienna Life nem okozott nagyobb kihívást, mivel a VIG korábban ezt a biztosítót megvásárolta az AXA-tól és gyakorlatilag már évek óta 100 százalékos tulajdonosa volt. Az Erste Biztosítónál komplexebb jogi megoldást kellett alkalmazni, mivel a Erste Bank részvényes volt a biztosítóban.
- A kollégák felé próbálták átláthatóvá tenni az egyesülési folyamat lépéseit, egy éve mindent tudni lehetett arról, hogy az új vezetőségnek kik lesznek majd a tagjai. Az egyesülés utáni szinergia hatásokat a biztosító társaság vezetősége 2020 utánra várja.
Mi is kíváncsian várjuk, hogy mi fog kisülni az egyesülésből: míg az Union Biztosító eddig jobbára partnereken keresztül szolgálta ki a piaci igényeket, a Vienna Life egyedi elérések tekintetében ért el kimagasló eredményeket, egy nagyon összetartó csapat munkájának köszönhetően. A két csapat így biztosan sokat tud tanulni egymástól.
A vezetőség optimista és bízik abban, hogy a tulajdonosváltás mindenképp jobb eredményekre sarkallja majd a dolgozókat.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.















































