Az Allianz Biztosító nemrégiben publikálta a szokásos Allianz Kockázati Barométer című elemzését. Az elemzésből az előző két cikkben az üzletmenet megszakadásával és a kiberbiztonsággal kapcsolatos kockázatokat jártuk körül, ebben a cikkben pedig az időjárás és a technológia jelentette kockázatokat tekintjük át.

Egyre nagyobb az időjárás és a technológia jelentette kockázat

2017-ben csak a természeti katasztrófákból eredő biztosított káreseményekért rekordösszeget, 135 milliárd dollárt fizettek ki a Harvey, az Irma és a Maria hurrikán után az Egyesült Államokban és a Karib-térségben, a természeti katasztrófák világviszonylatban tehát ismét ott találhatók az első három legfontosabb üzleti kockázat között.

Ez is érdekelheti:

A természeti katasztrófák hatása messze túlmutat az érintett területeken található épületekben okozott fizikai károkon. Ahogy az iparágakban egyre nagyobb szerep jut a gazdaságosságnak és azok egyre inkább összekapcsolódnak egymással, a természeti katasztrófák következtében olyan ágazatok működése is veszélybe kerülhet, amelyek első ránézésre közvetlenül nem is érintettek

— állítja Ali Shahkarami, az AGCS katasztrófakockázat-kutatási igazgatója.

A válaszadók attól tartanak, hogy 2017 csupán előfutára volt az egyre nagyobb intenzitású és gyakoriságú természeti csapásoknak

Az Allianz Kockázati Barométerén az éghajlatváltozás és az egyre változékonyabb időjárás 2018-ig még az első tíz helyezett között sem szerepelt, a vállalkozások veszteségpotenciálját azonban itt a tengerparti övezetek gyors urbanizációja is súlyosbítja.

Eközben az új technológiákkal összefüggő kockázatok szintén sokat, a korábbi 10. helyről a 7. helyre léptek előre az Allianz Kockázati Barométer listáján. A távolabbi jövőt tekintve a kiberbiztonsági események után – amelyekkel nyilván szoros összefüggést mutat – ez a kockázatforrás áll a második helyen. A jövőben nő az automatizált vagy akár autonóm, illetve önfejlesztő gépek meghibásodásnak vagy rosszhiszemű kibertámadásnak, például zsarolásnak vagy kémkedésnek való kitettsége, ennek pedig komoly következményei lehetnek, ha olyan kritikus infrastruktúrákról van szó, mint az informatikai hálózatok vagy az áramellátás.

„Noha elképzelhető, hogy az emberi mulasztás esélyét minimalizáló automatizációnak és folyamatos ellenőrzésnek köszönhetően lesz néhány kisebb mértékű veszteség, ez azonban egy rendkívüli esemény bekövetkezte esetén könnyen eszkalálódhat

– magyarázza Michael Bruch, az AGCS új trendekkel foglalkozó igazgatója.

A vállalkozásoknak fel kell készülniük az új kockázatokra és felelősségi formákra is, hiszen a felelősség az ember helyett egyre inkább a gépeké lesz, azaz végső soron a gyártóé és a szoftverszolgáltatóé. A felelősség átruházása és a felelősségbiztosítás sokkal nagyobb kihívást fog jelenteni a jövőben – teszi hozzá a szakember.

Amennyiben a kiberbiztonsági kihívásokról szeretne többet megtudni, az alábbi cikkben erre is válasz talál:

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...