Kövesse Facebook oldalunkat!

Az Erste Bank legfiatalabb ügyfelei közül minden második aktívan használja a bankszámláját, a 6-14 évesek számára elérhető Cseperedő számlák 40 százalékához pedig bankkártyát is igényeltek. A gyerekek plasztikkal a leggyakrabban élelmiszerboltokban és szupermarketekben vásárolnak, de szívesen költenek online játékokra, illetve az ezekhez kapcsolódó digitális árukra és szolgáltatásokra is. A pénzügyi ismeretek elsajátítását az Erste most egy még kedvezőbb Cseperedő számlával segíti.

Az Erste Bank 2019-ben indította újra a legfiatalabb ügyfeleknek, a 6-14 éves gyermekeknek szánt Cseperedő bankszámlát. A nulla forintos havidíjjal kínált számlából eddig mintegy 2500-at nyitottak a szülők. A koronavírus-járvány miatt ugyan 2020-ban némileg csökkent az igénylések száma, 2021-ben azonban már háromszor annyi új számlát nyitottak, mint egy évvel korábban.

A Cseperedő számlához kapcsolódó pénzforgalom (be- és kifizetések összértéke) 2021-ben meghaladta az 551 millió forintot.

– mondta el Gémes Zita, az Erste Bank lakossági számlatermékekért felelős vezetője.

A Cseperedő számlához 7 éves kortól Erste Bank, jelenleg a számlák 40 százalékához tartozik plasztik.

  • A kártyával rendelkező gyerekek csaknem ötöde használta plasztikját ATM-es pénzfelvételre, illetve – többségében szülői támogatással – ugyanilyen arányban ATM-es pénzbefizetésre.
  • Tavaly minden második kártyával vásároltak, átlagosan havonta kétszer, alkalmanként átlag 2 ezer forint értékben.

A bankkártyás vásárlások adatai alapján a gyerekek elsősorban élelmiszerre és digitális árukra költenek.

A leggyakrabban, az esetek 22 százalékában élelmiszerüzletekben, szupermarketekben használták a Cseperedő kártyákat. A második helyen az online játékok, illetve az ezekhez kapcsolódó digitális áruk, szolgáltatások vannak 11 százalékkal, míg a harmadik helyen az éttermi költések állnak 10 százalékos aránnyal. Az első tízben, a kártyás vásárlásokból 3-5 százalékos részesedéssel ott vannak még többek között a gyorséttermek, a pékségek, a nagyáruházak és a kozmetikai boltok is.

Nyáron egyébként valamivel többet játszanak és kevesebbet shoppingolnak a gyerekek:

június és augusztus között az élelmiszerbolti/szupermarketes vásárlások aránya 20 százalékra csökken, míg az online játékok és az ezekhez kapcsolódó digitális termékeké 15 százalékra nő.

A pénzügyi egészség megteremtése elképzelhetetlen a pénzügyi ismeretek fejlesztése nélkül. Az edukációt, a pénzügyek tudatos kezelését érdemes már fiatalon elindítani, hogy a gyerekek felnőve magabiztosan használjanak olyan alapvető pénzügyi eszközöket és fogalmakat, mint például a számlavezetés, a bankkártya, vagy a készpénz használatával járó költségek.

Az Erste folyamatosan hasznos és praktikus tippekkel is támogatja a szülőket és a gyerekeket, így segítve a pénzügyi egészségük javítását: a pénzügyi ismeretek elsajátítását az Erste most egy még kedvezőbb Cseperedő számlával is segíti.

  • Legalább 2 ezer forint számlára utalása esetén a bank 2 ezer forint jóváírásával egészíti ki a gyermek zsebpénzét – legfeljebb hat alkalommal, összesen tehát akár 12 ezer forinttal.
  • Amennyiben a szülők a számla mellé Erste Future Junior befektetési programot is indítanak gyermekük részére, a bank 4 ezer forintot ír jóvá minden, legalább 4 ezer forintos számlára utalás esetén, maximum hat alkalommal, összesen tehát akár 24 ezer forintot

– tette hozzá Gémes Zita.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...