Kövesse Facebook oldalunkat!

Úgy tűnik, egyre többen ismerik fel, hogy az ATM-eket nem csupán pénzfelvételre lehet használni. Az automatákon keresztüli befizetési forgalom évről-évre növekszik, az elmúlt két évben átlagosan 35%-kal bővült. Az OTB Bank megrendelésére készült friss reprezentatív felmérés arra is rávilágított, hogy egyre többen igénylik, választják a gyors, kényelmes megoldásokat pénzügyeik intézésekor, így már az ügyfelek fele online tartja a kapcsolatot bankjával.

Az OTP Bank által megrendelt, reprezentatív, nem csupán az OTP Bank ügyfeleit érintő felmérés szerint:

  • Az ATM-használat mellett szóló legfőbb érv a gyorsaság (82 százalék), az egyszerűség (61 százalék), a kényelem (56 százalék), valamint a személyes kontaktus elkerülése (37 százalék).
  • Ugyanezek a szempontok jelennek meg az ügyintézési csatornák használatára vonatkozó kérdésre adott válaszokban is. Az ügyfelek 50 százaléka online, 8 százaléka telefonon, 5 százaléka ATM-eken keresztül tartja a kapcsolatot a bankjával. Ez összesítve jelentősen felülmúlja a személyes, bankfióki ügyintézést választók 37 százalékos arányát.
  • A felmérésből az is kiderül, hogy az ATM-et használók fele szokott készpénzt elhelyezni a számláján, erre a célra 31 százalékuk az automatákat használja, és csak 18 százalékuk viszi be a pénzét a bankfióki pénztárba. Többnyire azok az ügyfelek, akik kipróbálták, megismerték ezt a lehetőséget, szívesen élnek vele. Ezt támasztják alá az OTP Bank saját adatai is, eszerint a befizetési forgalom évről-évre növekszik, az elmúlt két évben átlagosan 35%-kal bővült.

Az okos ATM-ek azért könnyítik meg az ügyfelek életét, mert a nap 24 órájában, akkor is rendelkezésre állnak, amikor a fiókok bezárnak. Ezek a készpénzfelvételen túl, befizetésre is alkalmas automaták főként a vállalkozásoknak jelentenek segítséget, de ha valaki megfeledkezett egy éppen lejáró számla befizetéséről vagy a telefon-egyenlegének feltöltéséről, akkor ezt is pótolhatja, kényelmesen, akár az éjszaka közepén. A fióki tanácsadói folyamatokra, amelyek több időt igényelnek így nagyobb kapacitást tudnak fordítani a fióki munkatársak.

– mondja Hideg Noémi az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment terület vezetője.

A kutatás eredménye szerint 100-ból 12 felnőtt korú ATM-használó már hetente, 63 pedig havonta veszi igénybe az így elérhető szolgáltatásokat (pl. készpénzfelvétel, készpénzbefizetés, egyenleglekérdezés, számlák befizetése stb.). A készpénzbefizetési funkció főleg az újdonságokra fogékonyabb és a munkaerőpiacon aktív, fiatalabb korosztályok tagjainak körében népszerű.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...