Kövesse Facebook oldalunkat!

A 19-28 éves korosztályban nem változtak a pandémia hatására átalakult prioritások: a munkahelyválasztásnál az alapbér továbbra is a legfontosabb tényező, ezt követi a munkaidő feletti kontroll, azaz a rugalmas és kiszámítható időbeosztás – közölte a PwC Magyarország kedden az MTI-vel.

A PwC Magyarország idei munkaerőpiaci-preferencia kutatásában 29 600, 16 évnél idősebb diákot, hallgatót és munkavállalót kérdezett meg online felmérésében arról, hogy milyen tényezők és juttatások meghatározóak számukra, milyen elvárásokat fogalmaznak meg a munkaadókkal szemben.

A válaszok alapján az alkalmazottak és az álláskeresők számára megnőtt a közvetlen kollégák és a vezetési stílus fontossága, e tényezők a negyedik és az ötödik helyen állnak a 2021-es összesített rangsorban a fiataloknál. A tapasztaltabb munkavállalók számára még ennél is fontosabb a közvetlen vezető személye – ők a harmadik legfontosabb tényezőként nevezték ezt meg.

A munkahelyválasztási preferenciák rangsorában 11. helyen áll az otthoni munkavégzés lehetősége. A kutatás alapján a 28 év felettiek számára a távmunka lehetősége kiemelten fontos, míg a fiatalabbaknak előnyös lehet az irodai munkavégzés, hiszen segíti őket a tanulásban, kapcsolatépítésben. Ugyanakkor ők sem térnének vissza egy olyan vállalathoz, amely úgy dönt, hogy nem alkalmazza többé a home office lehetőségét – áll a közleményben.

A felméréshez kapcsolódik a fiatalok válasza alapján a legvonzóbb munkahely kiválasztása is, az idén az OTP Bank kapta a PwC 2021 Legvonzóbb Munkahelye Díjat.

Iparági felosztásban autóipari gyártó kategóriában az Audi Hungaria, energetikában a Mol, az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kategóriában a Coca-Cola, a gyártó vállalatok közül a Bosch csoport, a gyógyszeriparban a Richter, a kiskereskedelemben az Aldi Magyarország, a pénzügyi szektorban az OTP, a szolgáltatóközpontok közül a British Petroleum (BP), a technológiai vállalatoknál a Microsoft Magyarország, a telekommunikációban pedig a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a PwC Magyarország közleménye szerint.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...