Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyar vidék és az itt élő emberek sorsának, jólétének, valamint a megbízható és minőségi szolgáltatásokhoz való hozzájutásának kiemelt jelentőségéről beszélt a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter pénteken a Bács-Kiskun megyei Csengődön, az első, közösen üzemeltetett postai és takarékbanki fiók megnyitóján.

Mager Andrea elmondta: a kormány 2010 óta azon dolgozik, hogy a vidéken élőket ne érje hátrány a városiakkal szemben. Itt is elérhetőek maradjanak azok az alapvető szolgáltatások, amelyek nélkül ma már az élet elképzelhetetlen, és így a vidék valós alternatívává válhasson fiataloknak, időseknek egyaránt.

A Magyar Posta és a Takarékbank júniusban bejelentett közös programjának célja, hogy hosszú távon biztosítsa a kistelepüléseken élők számára az alapvető postai és pénzügyi szolgáltatások elérését, növelje az ellátási színvonalat – emlékeztetett.

A miniszter hangsúlyozta: a Takarék Csoport és a Magyar Posta két megbízható, stabil, pénzügyi, postai és logisztikai szolgáltatásokat nyújtó, hosszú múltra visszatekintő intézmény. A két társaság országszerte mintegy 3500 fiókot működtet: a Magyar Posta 2700-at, a Takarékbank több mint 800-at. Ezek jelentős részben olyan településeken működnek, ahol a kirendeltségek nyereséges fenntartása egyre kevésbé biztosítható. Több száz olyan település van, ahol a Magyar Posta és a Takarékbank is saját kirendeltséget üzemeltet, az együttműködés így mind a két fél számára előnyökkel járhat – mutatott rá.

Mager Andrea szerint a fejlesztési program indítása új fejezetet nyithat a Magyar Posta és a Takarékbank együttműködésében. A fiókhálózat működési hatékonyságának növelése mellett közös fejlesztések is megvalósulhatnak, mint például a közös kiadású bankkártyák, egyéb termék- és digitális fejlesztések.

A miniszter elmondta: a csengődihez hasonló, közös működtetést tesztjelleggel további településeken is elindít a Magyar Posta és a Takarékbank az elkövetkezendő időszakban. A két társaság kiválasztott több mint húsz, 1000 és 3300 fő közötti kistelepülést, ahol megkezdik a közös működtetést. Első körben – várhatóan még 2020 novemberében – országszerte tíz településen indul el a program.

A miniszter az együttműködés lényegéről kifejtette: a postai szolgáltatások a Takarékbank fiókjaiban kapnak helyet. Az érintett településeken élők a csekkeket, leveleket és csomagokat ugyanúgy feladhatják, ahogy eddig tették, mindössze a helyszín változik. A kézbesítést viszont továbbra is a posta munkatársai látják el.

Az érintett posták dolgozóit tovább foglalkoztatja a posta ugyanazon vagy hasonló munkakörben, de másik postán. Egyes esetekben pedig a Takarékbank veszi át a postai dolgozókat – sorolta.

Elhangzott, a két társaság a várhatóan féléves próbaidőszak eredményeit kiértékelve dönt a program hosszú távú sorsáról.

Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatója elmondta: a kistelepüléseken egyre nehezebb fenntartani a kirendeltségeket, ezzel az együttműködéssel viszont el tudják érni, hogy versenyképesebb, jobban működő, és a szolgáltatásokat hosszú távon biztosító szolgáltatóközpontok jöjjenek létre.

Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója szerint: együttműködésük a Magyar Postával a szolgáltatási rendszer és a vidék népességmegtartó képességének is egy fontos eleme, amely szem előtt tartja az itt élő emberek érdekeit. Mint mondta: a fiókokban dolgozók a jövőben „kulcsemberekké” válnak. A tanulási folyamat révén unikális tudásra tesznek szert, hiszen a banki szektorban és a postán szükséges tudást kell ötvözniük.

Pivarcsi Csaba, Csengőd polgármestere (független) elmondta: bízik benne, hogy a két társaság együttműködése sikeres lesz, és ennek révén a kistelepüléseken élőknek hosszú távon tudják biztosítani azokat a postai és banki alapszolgáltatásokat, amelyekre igényük van, és amelyek helyi elérhetőségét az elmúlt évtizedekben meg is szoktak.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...