Az ingyenes parkolás, a szép idő és az ünnepi hosszú hétvége hatására ismét megnövekedhet a gépjárműforgalom, s ezzel együtt – márciushoz képest – a balesetek száma is. A válsághelyzetben különösen fontos lehet, hogy ilyen esetekben a résztvevők közötti távolság tartására is alkalmas E-kárbejelentőt használjuk, hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Töltse le az E-kárbejelentő-t!

Az E-kárbejelentő tavaly január óta teszi lehetővé a személyi sérüléssel nem járó gépjárműbalesetek digitális bejelentését, akár már a helyszínről is, megtartva az 1-2 méteres távolságot a balesetben résztvevők között. A biztosítói szövetség égisze alatt valamennyi, a gépjármű felelősségbiztosítási piacon érdekelt biztosító társaság együttműködésével kifejlesztett applikáció a hagyományos papír alapú „kék-sárga” baleseti kárbejelentőnek kínál alternatívát. Az ekar.hu oldalról valamint az alkalmazás-boltokból ingyenesen, adott esetben akár a baleset helyszínén is letölthető, autós kényelmi szolgáltatás. Ám már 272 ezren nem bíznak semmit a véletlenre: mobil eszközeiken ott van az E-kárbejelentő. Március végéig közel 8800-an használták is, s a havi 550-800 online bejelentés közötti átlag az elmúlt hónapban érzékelhetően lecsökkent gépjárműforgalom (s így kevesebb baleset) ellenére sem esett vissza.

KORÁBBAN ÍRTUK

Online minden egyszerűbb

Az online applikáció gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz lehetővé a károsultaknak, mint a „kék-sárga”. Az alkalmazás könnyen használható szerkesztőmodulja segítségével a felhasználók egyszerűen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása, a lokáció GPS-es meghatározása, továbbá a szerződéses adatok QR-kódos bevitele, (amit a társaságok az új kgfb-szerződések megkötésekor például a díjigazolásokon, zöldkártyán küldtek-küldenek ki ügyfeleiknek), mind hozzájárulnak a gyors és egyszerű adatfelvételhez.




A személyes ügyintézés egyébként is jóformán ellehetetlenült

Általános jogszabályi kötelezettség, hogy a balesetet követően mindkét félnek jelentkeznie kell a saját biztosítójánál. Erre a károkozónak 5 nap áll rendelkezésre, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy a károkozó biztosítójánál a saját kárigényét bejelentse. Az alkalmazás használata ezt az általános jogszabályi kötelezettséget is leegyszerűsíti, hiszen az adatok kitöltése után, ha minden érintett fél aláírta a bejelentőt, (ami a „kék-sárgákról” gyakran lemarad), egy gombnyomással el tudják azt küldeni a helyszínről. Ez különösen fontos lehet a jelenlegi veszélyhelyzetben, amikor a személyes ügyintézés egyébként is jóformán ellehetetlenült. A bejelentés során a rendszer e-mailben is küld egy értesítést minden félnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel.

Túl a sokadik frissítésen

A megjelenése óta az alkalmazás több fejlesztésen, funkcióbővítésen ment keresztül. Már olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, vagy épp nem rendelkezik érvényes biztosítással, értesíteni tudja a tulajdonost vagy üzembentartót a balesetről (pl. ha az autót más vezette), megadja a becsült kárértéket, ajánl szervizt. Beépült egy CASCO-kárbejelentési funkció is. A kárbejelentőktől érkezett visszajelzések alapján számos technikai javaslat is beépítésre került az E-kárbejelentő rendszerébe. Mindezek az apró lépések azt szolgálják, hogy bővítsék a bejelenthető káresetek típusát és csökkentsék az átlagosan húsz-huszonöt perces kitöltési időt.




Több díjat is nyert

Az applikáció alapvető célja, hogy a káresemények rendezése a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban menjen végbe. A folyamatos fejlesztések nagy hangsúlyt fektetnek a felhasználói élményre, és arra, hogy a felület teljes mértékben felhasználóbarát legyen. Az E-kárbejelentő tavaly az online marketing-kommunikációs szakma legrangosabb hazai eseményén, Az Év Honlapja pályázaton  Non profit kategóriában elnyerte Az Év Honlapja díjat, Az Év Technológiai Megoldása kategóriában pedig minőség díjjal gazdagodott. A felmérések és visszajelzések alapján a személyes tapasztalattal rendelkezők döntő többsége elégedett volt az applikációval. A felhasználók jelentős része nagy megelégedettséggel használja az alkalmazást, és ajánlaná barátainak is.ű

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...