Kövesse Facebook oldalunkat!

Az online vásárlásokat kínáló honlapok kétharmada nem felel meg az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak az Európai Bizottság pénteken közzétett jelentése szerint.

A vizsgálat során közel 500 – főként ruházati cikkeket, cipőket, bútorokat, háztartási cikkeket és elektromos készülékeket értékesítő – webshopot vizsgált 27 uniós tagország fogyasztóvédelmi hatósága.

A bizottság emlékeztetett arra, hogy a fogyasztók jogairól szóló uniós irányelv értelmében online vásárlás esetén minden fogyasztónak joga van ahhoz, hogy egyértelmű, helytálló és közérthető tájékoztatást kapjon a kiszállítás módjáról, az elállási jogról és a termékhiba esetén igénybe vehető jogi garanciákról.

A vizsgált honlapok esetében – amelyek kapcsán a hatóságok további ellenőrzést látnak szükségesnek – azt állapították meg, hogy közel 50 százalékuk nem adott egyértelmű tájékoztatást a termékek visszaküldésére vonatkozó határidőről.

Több mint 20 százalékuk nem tüntette fel kezdettől fogva a teljes árat, és 33 százaléknál több nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy legalább kétéves szavatossági idő illeti meg őket, amely alatt a kereskedőnek meg kell javíttatnia, vagy ki kell cserélnie a terméket, ha az már az átvétel időpontjában hibás volt, illetve vissza kell térítenie a fogyasztónak a vételárat.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...