Kövesse Facebook oldalunkat!

Átlagosan akár másfél-két hónappal rövidebb idő alatt lehet eladni az ingatlanokat most Magyarországon, mint 2013-ban, így egy panellakást átlagosan 2, míg egy társasházi téglalakást akár 3 hónap alatt is lehet értékesíteni – közölte az Otthon Centrum az MTI-vel.

A közlemény idézte Soóki-Tóth Gábort, az Otthon Centrum elemzési vezetőjét, aki kifejtette: a családi házak átlagosan közel fél év alatt kelnek el, ami azonban így is több mint 50 nappal rövidebb a 2013-ban jellemző 8 hónapos átlagos értékesítési időtartamnál.

Az újépítésű lakások értékesítése átlagosan kétszer olyan hosszú ideig tart, mint a használt lakásoké, az elemző szerint ez azért nem jelent problémát, mert egy társasházi lakás jellemzően másfél év alatt készül el, így a kivitelezőnek elegendő idő áll rendelkezésére az eladásra.

Mindezzel párhuzamosan az eladóknak jóval kevesebbet kell engedniük az árból, mint 2013-ban: az alku mértéke folyamatosan csökken, az elmúlt öt évben 4 és 10 százalék közé mérséklődött. Míg 2013-ban átlagosan 13 százalékkal lehetett végül olcsóbban megvásárolni az adott ingatlant a kezdetben meghirdetett árnál, addig 2018-ban csupán a vételár 7,1 százalékát tudta megspórolni a vevő az alku során.

Soóki-Tóth Gábor szerint az áralku értéke a családi házaknál a legnagyobb, itt a kezdetben meghirdetett ár 10,2 százalékát tudja megspórolni a vevő. A legkisebb árengedményt, átlagosan 4,3 százalékot a panellakásoknál tudják elérni a vevők.

Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy az újépítésű lakásoknál a kivitelezési költségek folyamatos emelkedési miatt nem jellemző az alku.

„Azonban a használt ingatlanoknál sem mindig lehet alkudni, mivel egy jó elhelyezkedésű és árú használt ingatlanért akár még licithelyzet is könnyen kialakulhat”

– hívta fel a figyelmet az Otthon Centrum elemzési vezetője.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...