Június első napjaiban országszerte csaptak le viharok, sok helyen komoly károkat okozva. A Generali Biztosítóhoz ebben az időszakban közel 6000 esetről érkezett bejelentés, megközelítőleg 1 milliárd forint értékben. A leginkább érintett település Pécs, ahonnan közel 200 alkalommal jelentettek kárt. De Makót és Szegedet is sújtotta a vihar, hasonló mennyiségű kárbejelentéssel.

A nyár nem csak a kikapcsolódásról szól

A nyár sajnos nemcsak a kikapcsolódásról szól, sokaknak okoz komoly fejfájást az ilyenkor jellemző kiszámíthatatlan időjárás: leginkább május elejétől augusztus végéig fordulnak elő a hirtelen lecsapó, viszonylag rövid ideig tartó, nagy mennyiségű csapadékkal és erős széllökésekkel járó viharok.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján egyébként a kora nyári, illetve nyári hónapokban 100 ezer körüli káreseményt jelentenek.

Az elmúlt napok viharai kapcsán a Generali Biztosító az alábbiak szerint kapott kárbejelentés ügyfeleitől (2018. június 1-14.)

  • Közel 6000 kárbejelentés érkezett a viharok kapcsán.
  • A kárbejelentések értéke elérheti az 1 milliárd forintot.
  • A legtöbb kár úgynevezett lakossági vagyonkár (közel 5000 db), de a vállalati és a mezőgazdasági szektort is érintették a viharok
  • Jelemző az úgynevezett viharkár, de a jég és a villámlás is számos káresetet okozott
  • A leginkább érintett megyék: Pest megye, Bács-Kiskun és Csongrád megye
  • A leginkább érintett települések: Pécs, Makó, Szeged

Hogyan előzhetjük meg a károkat?

A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról

A hagyományos időjárás-előrejelzés mellett ma már az okostelefonos applikációkat is segítségül hívhatunk. (A Generali erre a célra kifejlesztett egy alkalmazást, amely a lakást esetlegesen érintő vihar előtt értesíti a felhasználót.)




Zárjuk az ablakokat és ne parkoljunk fa alá az autóval

Ha nagy mennyiségű csapadék várható erős széllel, az első dolgunk az legyen, hogy bezárjuk az ablakokat, és védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat, autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá.

Védekezzünk a villámok ellen is

Emellett érdemes áramtalanítanunk elektromos eszközeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül. A közvetlenül a házba csapó villám ellen csak a villámhárító nyújthat védelmet. Az utóbbi állapotának ellenőrzése is fontos, hiszen ha nincs megfelelően földelve, már nem nyújt kielégítő védelmet. Ha mégis becsapna a villám, a ház teljes elektromos hálózatát érdemes átnézetni.

Aki kertes házban lakik

Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni. Nem árt a tető folyamatos karbantartása sem, mivel a beázás is ott van a leggyakoribb káresetek között. A kertben lévő fákat is rendszeresen ellenőrizzük, és vágjuk le az elhalt ágakat, amelyek vihar esetén akár kárt is tehetnek az épületben, illetve az ott parkoló autókban.

Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk

Gyakran előfordul, hogy a elővigyázatosság ellenére is bekövetkezik, amitől tartottunk: ebben az esetben az észlelést követő 2 napon belül jelentsük be a biztosítónál a károkat. A Generali kárszakértői például már 1 munkanapon belül felveszik a kapcsolatot a károsulttal, majd a kárszakértő legkésőbb 5 munkanapon belül a helyszínre érkezik. A reális kárfelmérés érdekében ne kezdjük el az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető további károk helyreállítását, és a sérült vagyontárgyakat is őrizzük meg, amíg megérkezik!

Egyszerűbb esetekben a vagyonkárok nagy részét átlagosan 2 napon belül rendezi a társaság.

Real time kárrendezés

Emellett arra is lehetőség van, hogy „real time kárrendezés” keretében akár rögtön, a helyszínről elindítsák a kárkifizetést, ebben az esetben a károsult még a kárfelmérés napján a pénzéhez juthat. De összetettebb esetekben is 2 héten belül utalhatják a kártérítési összeget.




Nagy erőkkel dolgoznak a károk mielőbbi rendezésén

Egy-egy nagyobb vihar esetén a Generali a bejelentéseknek megfelelően összpontosítja a kapacitását, így a jelentősen megnövekedett kárbejelentéseket is fennakadás nélkül tudják fogadni. Azon településekre, megyékbe csoportosítják át az erőforrásaikat, ahol a vihar a legnagyobb, legtöbb kárt okozta. Ezzel együtt természetesen az ország többi részén is folyamatosan kezelik a bejelentéseket.

A gördülékeny ügyintézés érdekében a Generali ügyfelei élhetnek az online kárbejelentés lehetőségével is.

Foto: Pexel

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...