Kövesse Facebook oldalunkat!

Stratégiai prioritás a külső partnerekkel kapcsolatos kockázatok kezelése a pénzügyi szolgáltatók több mint háromnegyede számára. Egyebek mellett ezt állapította meg a KPMG Third Party Risk Management (TPRM) Outlook 2021 második negyedévében készült kutatása.

Hirdetés (x)

Egyre több a kihívással kell számolniuk a vállalkozóknak

A KPMG felmérése azt mutatja, hogy a harmadik fél (Third Party) által nyújtott szolgáltatások térnyerésével a vállalatok egyre több kihívással szembesülnek.

  • Ezek közül az egyik, hogy a partnerekkel kapcsolatos növekvő kockázatok kezelésére viszonylag kevés erőforrás áll rendelkezésre.
  • Másik probléma a következetesség és hatékonyság hiánya a kockázatok azonosításában és a kapcsolat teljes életciklusa folyamán.

Nem minden cég képes élni a technológiai fejlődés által biztosított automatizálási lehetőségekkel

emiatt az összes minden üzletágat lefedő, komplex működési modell fenntartása is gyakran nehézségekbe ütközik.

Számos üzleti terület szorul fejlesztésre

Az Egyesült Királyság prudenciális felügyeleti hatósága, a PRA 2021. tavaszán tette közzé állásfoglalását a kiszervezett tevékenységek és a harmadik felek kockázatkezeléséről. A felügyelet célja a meglévő hatósági elvárások kiegészítése, a felhőalapú megoldások egységes szabályozásának megteremtése, az Európai Bankfelügyelet irányelveinek implementálása, illetve a stabilitás növelése a pénzügyi szolgáltatások ellátási láncában.

A szabályozásoknak megfelelő és kellően stabil ellátási láncokhoz több területet is fejleszteni kell.

Hol van szükség beavatkozásra?

  • Szabályozás: a felsővezetés számára biztosított képzések, átfogó keretrendszer kialakítása
  • Kockázatértékelés: a kockázatok súlyának besorolása, a vonatkozó szabályozások aktualizálása
  • Szerződéskötés előtti ellenőrzések: a due diligence tevékenységek arányos kiterjesztése, a kiszervezett szolgáltatók alvállalkozóinak (negyedik felek) kockázatelemzése
  • Szerződéses feltételek: a kockázatértékelés és az ellenőrzések során feltárt kockázatok beépítése a szerződésekbe, a szerződések felülvizsgálatának megszervezése
  • Cégcsoporton belüli megállapodások: a vállalatirányítási struktúra és a kontrollfunkciók felmérése, a csoportszintű tevékenységek dokumentációjának ellenőrzése és javítása
  • Nyomon követés: a folyamatos ellenőrzés kockázatokkal arányos lépéseinek megteremtése
  • Adatbiztonság: az adatok védelméről szóló szabályzatok megalkotása és felülvizsgálata, adatok osztályozása, az elérhetőség, a bizalmasság és a sértetlenség megvalósítása
  • Felhőszolgáltatások: minden felhőalapú szolgáltatási megállapodás bevonása a TPRM keretrendszerbe, a szolgáltatásokban rejlő kockázatok kiértékelése, a partnerek ellenőrzése és nyomon követése
  • Üzletfolytonosság: vészhelyzeti terv készítése a jelentős kiszervezett szolgáltatásokhoz, a tervezett vagy kényszerű lezárások megtervezése

A KPMG számos eszközt biztosít a vállalatok számára a harmadik felekkel kapcsolatos kockázatkezelés (Third Party Risk Management – TPRM) kialakításához, az említett területeken megvalósuló fejlesztésekhez, változtatásokhoz.

A harmadik felek kockázatkezelése terén felkészült vállalatok számára elsődlegesen a szabályozói megfeleléshez szükséges dokumentációk felülvizsgálata, és a magas kockázatú vagy különösen fontos harmadik felek csoportjának kibővítése lehet a következő lépés, míg a folyamat elején járó cégek ennél átfogóbb fejlesztés útján tehetnek eleget a felügyeleti elvárásoknak.

A vállalat jelenlegi helyzetétől függetlenül a KPMG az alábbi három lépést javasolja:

  1. A jelenlegi állapot felmérése az új követelmények alapján
  2. A teljes tevékenységet lefedő kockázatkezelési rendszer fejlesztése
  3. A működési modell és a képességek fejlesztése az új elvárásoknak való megfeleléshez

A harmadik felekkel kapcsolatos kockázatkezelés területén a folyamatosan növekvő felügyeleti elvárások és az új technológiák miatt mindenkinek van tennivalója. A KPMG által biztosított eszközök és megoldások segítségével biztosítható a szaporodó követelményeknek való megfelelés.

Nyitókép: Biztosító Magazin 

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...